София. Германската авиокомпания Eurowings, която е дъщерно дружество на авиохолдинга „Луфтханза Груп“, е готова да обмисли увеличаване на полетите си до България, съобщи д-р Владимир фон Шнурбайн – директор в Луфханза. Днес той бе специален гост на срещата в София, инициирана от специализираната комисия по „Туризъм“ към Германо-Българска индустриално-търговска камара (ГБИТК) с председател Сийка Кацарова и зам.-председател Живко Иванов.

Как да се повиши ефективността на националната реклама и да се подобри видимостта на България на туристическия пазар и по-специално на пазар Германия – това беше във фокуса на работна среща, заедно с министъра на туризма Христо Проданов, с председателя на Комисията по куризъм към НС Илин Димитров, и с членове на Германо-Българска индустриално-търговска камара (ГБИТК). В дискусията се включи и Франк Кванте – главен изпълнителен директор на Фрапорт България – концесионер на морските ни летища във Варна и Бургас.

Д-р Митко Василев, главен управител на Германо-българската индустриално-търговска камара, е предложил конкретен план за действие на министъра на туризма Христо Проданов, включващ информиране на публиката в Германия за това, че България е сигурна дестинация и очаква немските си гости с нови инвестиции, подготвени плажове и целогодишно за здравословна почивка.

Правителството одобри програмата, с която ще се изплащат средствата към хотелиерите за настанени украински граждани

„Предизвикателствата за туризма стават все повече. След Ковид, ни удари войната в Украйна, след нея идва зелената сделка. С Германо-българската индустриално-търговска камара и надяваме се с активното участие на държавата търсим решения за пазар Германия – краткосрочно за летния сезон и дългосрочно за изграждане на имиджа на България като дестинация в 4 сезона. България има шанс да има решаваща роля за някои от предстоящите драматични промени в пътуванията в Европа“, каза Живко Иванов.

„Поех категоричен ангажимент, че ще работя активно с министър Проданов за промотиране на България като безопасна и сигурна дестинация. По време на срещата стана ясно, че по няколко чуждестранни – английски и немски медии се е разпространявала снимка на Европа, където по грешка България се е намирала на мястото на Румъния – в червена COVID зона и държава, съседна на войната“, каза Димитров.

Германо-Българска индустриално-търговска камара (ГБИТК) е най-голямата двустранна камара в България и е част от мрежата на германските външнотърговски камари на повече от 140 локации в 92 страни по целия свят. В нея членуват над 500 германски, български и международни компании и организации в България. Към ГБИТК функционира специализирана комисия „Туризъм“, в която участват членовете на камарата от сектор „Туризъм“. Сред основните приоритети на комисията са подкрепата на българския туризъм и позиционирането на България като целогодишна дестинация за здравен туризъм.

През изминалата година пазар Германия е бил 21% от обичайните предкризисни нива, пазар Великобритания – 35 на сто от типичната година, скандинавският пазар – едва 12%, а пазар Холандия – 16 на сто. В началото на 2022 бе отчетено значително раздвижване, но със започването на войната в Украйна на 24 февруари резервациите са спрели, а представителите на туристическия бизнес са започнали да регистрират дори анулации.
Сподели публикацията