София. „Повече от месец водя разговор със здравните институции. Ако това беше в моята компетенция, то досега нямаше да има никакви мерки. Имам уверението, че в рамките на няколко дни голяма част от мерките ще отпаднат.

Реципрочно трябва да се отнесем към държавите, които нямат изисквания към нашите граждани за посещение на страните им.

Важно е това за Румъния с оглед наближаващите празници. Допълнително сме провели разговори и с Гранична полиция, за да бъде организирано по-лесно преминаването на румънските граждани за Великден“, заяви министърът на туризма Христо Проданов пред депутатите от Комисията по туризъм в Народното събрание по време на днешното заседание, продължило близо два часа.

Христо Проданов заяви, че е оптимист за предстоящия туристически сезон. По негови думи световната пандемия е променила ситуацията и днес повече има резервации в последния момент. Относно мините той посочи, че е в интерес на държавата да се говори истината в публичното пространство, а тя е че България е сигурна и безопасна дестинация, тъй като нито един официален източник не е виждал мини по нашето Черноморие.

„Нито мога, нито искам да забранявам на медиите да говорят каквото си искат. Истината е, че мини няма, а морето ни е чисто. България е хубаво място за почивка!“, категоричен е Проданов.

В заседанието се включиха представители на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Национален борд по туризъм, Асоциация на българските туроператори и туристически агенти и др.

От бизнеса изтъкнаха необходимостта от кризисен национален пиар и маркетинг, който да е кауза на правителството, Народното събрание и на целия туристически бранш. Това, което може да спаси пазара, е да се работи на две скорости – крактосрочно – с масирана кампания, която да стартира още в края на април, май и юни и дългосрочно, посочиха от АБТТА. От Българския съюз по балнеология и СПА туризъм благодариха за добрата комуникация и сътрудничество с министър Проданов и акцентираха на потенциала и на израелски пазар. Преди пандемията страната ни е била посещавана от 250 000 израелци, които през м.г. са били едва 50 000.

Стана ясно, че са предвидени редица маркетингови и рекламни активности, които бяха определени повече като „гасене на пожар“, вместо като рекламна стратегия на министерството на туризма. Сред тях: телевизионна реклама на дестинация България, журналистически турове с чуждестранни блогъри и влогъри, пред които да се демонстрира, че Черно море е сигурно място за лятна ваканция.

Като топ приоритет бе посочена дигиталната реклама, с която ще се занимава специален отдел в Министерството на туризма. Поръчан е на чуждестранни компании и одит на дестинацията, които да излязат с конкретни препоръки и доклади, на базата на които да се изгради по-нататъшната работа.

Основно за лятото се набляга на пазари Румъния, още от Великденските празници, които предстоят, Сърбия, Полша, Чехия, Великобритания, Германия и Израел.

Беше отчетено, че приключващият зимен сезон е бил по-успешен дори от този през предпандемичната 2019 година.

Сподели публикацията