Комисията по туризъм към НС обяви кога осемте групи ще започнат работа по изготвянето на новия Закон за туризма
Комисията по туризъм към НС обяви кога осемте групи ще започнат работа по изготвянето на новия Закон за туризма
Slide
Slide
Slide
Slide

София. “Повече от месец водя разговор със здравните институции. Ако това беше в моята компетенция, то досега нямаше да има никакви мерки. Имам уверението, че в рамките на няколко дни голяма част от мерките ще отпаднат.

Реципрочно трябва да се отнесем към държавите, които нямат изисквания към нашите граждани за посещение на страните им.

Важно е това за Румъния с оглед наближаващите празници. Допълнително сме провели разговори и с Гранична полиция, за да бъде организирано по-лесно преминаването на румънските граждани за Великден”, заяви министърът на туризма Христо Проданов пред депутатите от Комисията по туризъм в Народното събрание по време на днешното заседание, продължило близо два часа.

Христо Проданов заяви, че е оптимист за предстоящия туристически сезон. По негови думи световната пандемия е променила ситуацията и днес повече има резервации в последния момент. Относно мините той посочи, че е в интерес на държавата да се говори истината в публичното пространство, а тя е че България е сигурна и безопасна дестинация, тъй като нито един официален източник не е виждал мини по нашето Черноморие.

“Нито мога, нито искам да забранявам на медиите да говорят каквото си искат. Истината е, че мини няма, а морето ни е чисто. България е хубаво място за почивка!”, категоричен е Проданов.

В заседанието се включиха представители на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, Национален борд по туризъм, Асоциация на българските туроператори и туристически агенти и др.

От бизнеса изтъкнаха необходимостта от кризисен национален пиар и маркетинг, който да е кауза на правителството, Народното събрание и на целия туристически бранш. Това, което може да спаси пазара, е да се работи на две скорости – крактосрочно – с масирана кампания, която да стартира още в края на април, май и юни и дългосрочно, посочиха от АБТТА. От Българския съюз по балнеология и СПА туризъм благодариха за добрата комуникация и сътрудничество с министър Проданов и акцентираха на потенциала и на израелски пазар. Преди пандемията страната ни е била посещавана от 250 000 израелци, които през м.г. са били едва 50 000.

Стана ясно, че са предвидени редица маркетингови и рекламни активности, които бяха определени повече като „гасене на пожар“, вместо като рекламна стратегия на министерството на туризма. Сред тях: телевизионна реклама на дестинация България, журналистически турове с чуждестранни блогъри и влогъри, пред които да се демонстрира, че Черно море е сигурно място за лятна ваканция.

Като топ приоритет бе посочена дигиталната реклама, с която ще се занимава специален отдел в Министерството на туризма. Поръчан е на чуждестранни компании и одит на дестинацията, които да излязат с конкретни препоръки и доклади, на базата на които да се изгради по-нататъшната работа.

Основно за лятото се набляга на пазари Румъния, още от Великденските празници, които предстоят, Сърбия, Полша, Чехия, Великобритания, Германия и Израел.

Беше отчетено, че приключващият зимен сезон е бил по-успешен дори от този през предпандемичната 2019 година.

Сподели публикацията