Бургас. Как да бъде спасен туристическият сезон в Бургас след пандемията около коронавируса? Тази тема предизвика сериозен дебат на заседанието на Общинския съвет в морския град.

Темата бе „разпалена“ след докладна записка на председателя на Комисията по туризъм в ОбС Живко Табаков. Предложението му бе за отпускане на сума от 20 000 лева, с която да се промотира Бургас.

„Трябва да бъде привлечена външна медийна агенция, като експерт, с която да се консултираме с какви инструменти и през какви пазари Бургас трябва да се рекламира. Сумата, която предложих, е от спестени средства, които не успяхме да използваме за участие в туристическите борси, които правим ежегодно“, обясни за bgtourism.bg Табаков.

Идеята е морският град да бъде презентиран на родния турист чрез онлайн пространството – фейсбук, аутдор реклама, а дори и национален телевизионен ефир. Местната администрация, в лицето на зам.-кмета по туризъм Диана Саватева контрира докладната на Табаков.

„Не бих искала средства, които в момента са изключително нужни да бъдат изразходени по начин, който не сме сигурни дали ще бъде ефективен. При актуализиране на бюджета ще може дас е обсъди какви средства са необходими за туризма. Как да се направи стратегия на процес, който в момента е във вихъра си. Дори не сме в пика на заразата. Трудно е да се анализира такава ситуация. Няма как да сме сигурни, че медийни специалисти ще изготвят съвети, които да са ефективни“, поясни Саватева, като вметна, че относно туристическите борси са изразходени около 7 хил. лева, тъй като една от тях вече се е състояла.

В дискусията се включи и кметът Димитър Николов, който разясни, че преди дни е провел разговор с хотелиери и ресторантьори, като предложил да им бъдат намалени данъците. За негово учудване му отговорили, че нямата нужда от тази мярка, тъй като без туристи ще фалират. Призовали Общината след пандемията да организират колкото се може повече събития.

„Дадоха пример със „Спирит“-а. Тогава всички били доволни, защото сме имали туристи в града. Много браншове, като таксиметрови шофьори, хотелиери, ресторантьори – кафенета, пицарии, барове, не спирали работа денонощно. Трябва да направим така, че и един желаещ турист да има в България след коронавируса, да дойде в Бургас, а не във Варна“, заключи кметът Димитър Николов.

В крайна сметка първоначалното предложение да се отпуснат 20 000 лева за реклама не бе прието от местния парламент, въпреки че вносителят му Живко Табаков свали сумата на 5 000 лева.

Давид Сукнаров
Кореспондент на bgtourism.bg

#ОстанетеСиВкъщи

Сайтът bgtourism.bg с инициатива в подкрепа на туристическия бранш

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК