Slide
Slide
Slide
Slide

София. Wizz Air, най-бързо развиващата се авиокомпания в Европа и най-екологично устойчивата в света*, регистрира средни въглеродни емисии от 51,5 грама на пътник/км за 2023 г., което е с 6,8% по-малко от 2022 г. Това е най-ниският среден годишен резултат на авиокомпанията за една календарна година, с което тя запазва лидерската си позиция в намаляването на интензитета на въглеродните емисии в сравнение с конкурентните авиокомпании.**

През февруари 2023 г. Wizz Air отчете 48,9 грама въглеродни емисии на пътник/км, което е най-ниският резултат досега за един месец и е с 8,3% по-малко в сравнение с февруари 2022 г.

Дългосрочните планове на Wizz Air са да намали интензитета на въглеродните си емисии с още 25% до 2030 г.*** Ключов елемент от стратегията за устойчивост на авиокомпанията е подновяването на нейната флотилия. Wizz Air непрестанно я разширява, като същевременно заменя по-старите си самолети с такива с най-нови технологии. През 2023 г. авиокомпанията добави 32 от най-новите и най-устойчиви самолети Airbus A321neo**** към флотилията си. Понастоящем превозвачът оперира с 195 самолета Airbus със средна възраст 4,3 години, което е много под средната стойност за европейската авиационна индустрия, равняваща се на приблизително 10 години.*****

Като част от стратегията си за устойчивост Wizz Air си партнира с двама производители на устойчиво авиационно гориво (SAF) през 2023 г: Neste и Cepsa.За да подкрепи допълнително развитието на горивото SAF, авиокомпанията направи първата си капиталова инвестиция от 5 млн. паунда в британска компания за биогорива – Firefly Green Fuels, както и участва в инвестиция от 50 млн. щатски долара в стартъпа за биогорива – CleanJoule, базиран в САЩ. През май 2023 г. Wizz Air стана първата авиокомпания в Унгария, която тества доставките на горивото SAF, извършвайки пет полета от летището в Будапеща със смес от 35% SAF.

През 2023 г. Wizz Air започна да извършва изцяло електрически наземни операциис Aviation Services на летище Фиумичино в Рим и с Мензиес Авиейшън (Menzies Aviation) на летище Будапеща, подкрепяйки общите усилия на авиационната индустрия да се справи с настоящите климатични промени. Тези инициативи позволяват да се намалят въглеродните емисии от процеса на наземно обслужване с до 80-85% на самолет в сравнение с използването на оборудване, задвижвано с дизелово гориво.

*Според данни на CAPA – Centre for Aviation Awards for Excellence 2022 и 2023.

**Въз основа на последната публично оповестена информация за емисиите, приложима за 12-месечен период (Ryanair, EasyJet). Поради разликите в периода на отчитане цифрите и времевата рамка не съвпадат напълно.

***В сравнение с базовата стойност от 57,2 грама на пътник/км през F20 (1 април 2019 г. – 31 март 2020 г.)

****Airbus A321neo осигурява 20% по-нисък разход на гориво и на въглеродните емисиите, както и 50% по-ниски емисиите от азотен оксид (Nox) и шум в сравнение с предишния модел Airbus A321ceo.

*****Въз основа на последната публично оповестена информация за възраст на флотилиите, приложима за 12-месечен период (Ryanair, EasyJet, Iberia, Norwegian, SAS, Air France – KLM, Lufthansa, Finnair). Поради разликите в отчетния период цифрите и времевата рамка не съвпадат напълно.

Сподели публикацията