Досега България беше дестинация тип „в последната минута“, което никога не е било добре за бизнеса, но маркетинговата програма на Министерството на туризма увеличи броя на клиентите за резервации „в първата минута“. Това заяви в интервю за Bgtourism.bg Марчин Товарек – контрактинг мениджър за България във водещия полски туроператор “Rainbow”
– Г-н Товарек, какви са резултатите, които туроператорът “Rainbow” постигна на българския пазар през изминалия летен туристически сезон, спрямо предходни години?
– Въпреки много голямото търсене на конкурентни балкански дестинации като Албания или Черна гора и постоянния дефицит на опции за чартърни полети, успяхме да постигнем много по-добри резултати за летен сезон 2024, отколкото за 2023. С големи усилия и още по-голяма подкрепа от нашите местни партньори успяхме да увеличим капацитета на нашите полети и стаи за сезон 2025 с 20%, което след периода на ентусиазъм след Covid е голям успех. Убеден съм, че много ни помогна и маркетинговата програма, стартирана за първи път от българското Министерство на туризма, съвместно с общините.
– Кои бяха дестинациите в България, които се радваха на най-голям интерес от Вашите туристи през 2024 г.?
– Разбира се, основните дестинации все още са Златни пясъци, Албена и Слънчев бряг, но всеки сезон увеличаваме капацитета в по-малко очевидни поддестинации като Приморско, Поморие или Царево. Да не забравяме, че нашите обиколки на културни забележителности в цялата страна (посещение на Пловдив, Доспат, Етър, Мелник и други важни културни градове) също генерират все по-голям брой клиенти всеки сезон.
– Кои са ключовите фактори за успеха на полския пазар и как се отрази маркетинговата програма на българското Министерство на туризма върху резултатите в Черноморските общини?
– България е много добре позната семейна дестинация. Кратък полет, прекрасни условия за деца, съотношение цена-качество, са ключови аспекти на тази красива дестинация. Досега България беше дестинация тип „в последната минута“, което никога не е било добре за бизнеса, тъй като поставяше препятствия за резервациите на хотелите, а също така създаваше допълнителен рисков фактор за местата в самолетите. Подкрепата на маркетинговата кампания преди всичко увеличи броя на клиентите за резервация „в първата минута“, както и помогна за популяризиране на страната и Поморие с много по-голяма сила.
Любомир Панковски, Avatar Tour: Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е успешна и полезна, трябва да продължи и надгради (видео)
– България получава най-много туристи от Румъния след присъединяването на двете страни към Европейския съюз, но полският пазар е един от най-големите у нас по отношение на чартърните полети. Какви са предимствата, които позволяват на дестинацията да привлича все повече полски туристи?
– Освен характеристиките, които вече споменах като кратък полет, политика, подходяща за семейството и съотношение цена/качество, да бъдеш част от Шенгенското пространство е безспорно предимство на дестинацията, тъй като осигурява на клиентите удобство за спестяване на време на летищата, което е много важно за цялото пътуване.
– Стотици хиляди гости от Полша преоткриха българското Черноморие през последните години. Какво показва вашият анализ? Какъв беше профилът на гостите от Полша и има ли България целогодишен потенциал да привлече и увеличи броя на своите гости от тази дестинация и с другите си видове туризъм – ски, СПА, винен туризъм, приключенски туризъм, кулинарен туризъм и др.?
– Наистина, голям брой клиенти повториха посещенията си в желанието да задълбочат познанията си за България, тъй като един престой не е достатъчен, за да се насладят на всички аспекти на тази изключително привлекателна страна. Статистиката показва, че нашият клиент е семейство от средна класа от 3-ма или 4-ма души, целящи да комбинират качествен престой на плажа с взискателна програма за разглеждане на забележителности. Специално за този тип клиенти сме създали програми 7+7, при които те пътуват и учат интензивно в продължение на седем дни и след това релаксират на плажа още 7 дни. Със сигурност ски туризмът е в най-близките ни планове, където приключенският, винен и кулинарен туризъм вече се въвеждат в нашите богати програми за разглеждане на забележителности.
– Започнаха ли ранните записвания за 2025 г.? Кога ще е времето за най-евтините резервации на почивки в България за полските гости?
– Процесът по договаряне за 2025 г. вече приключи. Започнахме да продаваме рано този сезон, само за да използваме момента на маркетинговата кампания. Това беше много добро решение, тъй като текущите продажби в България изглеждат много оптимистични, ако се приеме по-нататъшен растеж спрямо 2024 г. Ние сме много щастливи, че в този момент България се продава с по-добри маржове от всяка друга балканска дестинация. Вярваме, че тази тенденция ще продължи и ще можем да изпратим все повече и повече клиенти в красива България. Всички съвместни маркетингови усилия в бъдеще ще бъдат високо оценени като маркетинговите кампании на класическите дестинации като Турция, Гърция и новите разрастващи се дестинации, като Албания са наистина агресивни.
Разговаря Руслан ЙОРДАНОВ, Bgtourism.bg
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE