Снимка Руслан Йорданов/Bgtourism.bg

Дъблин. Ryanair публикува своето месечно проучване за октомври, което отново разкрива практиките на онлайн туристически агенции (OTA) като eDreams, Tix и Vola, които надценяват билетите и допълнителните услуги с до 176% над цените, предлагани на официалния сайт на авиокомпанията.

Според доклада тези агенции нямат договори за дистрибуция с Ryanair, тъй като предпочитат да продължат да начисляват допълнителни такси на потребителите.

Най-сериозният нарушител е eDreams, която продава резервирано място за 15.67 евро, докато същата услуга на Ryanair.com струва едва 5.67 евро – почти три пъти по-скъпо. Агенцията също така начислява 27.07 евро за 10 кг чекиран багаж, който при Ryanair струва 12.99 евро, което представлява надценка от над 108%.

Други онлайн агенции също прилагат завишени цени. Tix продава резервирано място за 17.50 евро вместо 10.50 евро при Ryanair, а 20 кг багаж струва 45.49 евро вместо 32.49 евро – съответно с 67% и 40% по-скъпо. При Vola приоритетното качване на борда е 25 евро срещу 17 евро на официалния сайт, а 10 кг багаж струва 25 евро вместо 16.99 евро – надценка от 47% и за двете услуги.

Ryanair подчертава, че продължава своята кампания за защита на европейските потребители от подвеждащи практики, прилагани от онлайн агенции като eDreams, Tix и Vola. Авиокомпанията призовава правителствата на страните от ЕС и агенциите за защита на потребителите да предприемат конкретни мерки и да въведат задължителна ценова прозрачност за всички онлайн туристически посредници – по примера на „одобрените OTA партньори“ на Ryanair, които вече спазват прозрачни условия за крайните потребители.

Въпреки многократните предупреждения, според Ryanair много европейски институции продължават да игнорират вредата, която тези практики нанасят на клиентите. Компанията остро критикува и испанския министър на потребителските въпроси Пабло Бустиндуй, като посочва, че eDreams, испанска OTA, „продължава да надценява услугите си спрямо собствените испански граждани, без държавата да предприеме действия за тяхната защита“.

Дара Брейди, директор „Маркетинг и комуникации“ в Ryanair, коментира:

„Проучването на Ryanair за октомври ясно показва, че eDreams, Tix и Vola продължават да ощетяват нищо неподозиращите потребители с надценки до три пъти спрямо цените на официалния сайт на Ryanair. Въпреки явните доказателства за тези злоупотреби, много правителства и агенции за защита на потребителите в ЕС – включително испанският министър Бустиндуй – не предприемат никакви мерки за защита на гражданите.“

„Ryanair отново призовава институциите в ЕС и агенциите за защита на потребителите да реагират и да прекратят практиките на тези онлайн агенции, които налагат ненужни и прекомерни разходи на пътниците в цяла Европа, особено в Испания, където eDreams има силно пазарно присъствие.“

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE

ПРЕОТКРИЙ СВЕТА 
Избери от над 1.3 милиона хотела в 195 държави с директни онлайн резервации на страхотни цени