Slide
Slide

София. Ако ние харчим по 3 евро на турист, за да го привлечем, съседните дестинации дават някъде около 5-6 евро. България дава малко по-малко пари, но в същото време такъв ни е пазарът. Ние се фокусираме върху държавната имиджова реклама, тоест тези 18 млн. лева – дали са много или малко, а забравяме за тези 36 млн. евро, които браншът, бизнесът харчи. Така че в България, ако вземем и тези пари, които те харчат, вероятно ще се стигне някъде до 4-5 евра на всеки чужденец, който влиза в България. Това коментира в предаването „България, Европа и светът на фокус“ на Радио „Фокус“ Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

„Ако ние имаме повече реклама е нож с две остриета. Ако туристите дойдат на 2 август, когато няма места по Черноморието, ще създадем недоволни туристи. Ако дойдат на 1 май, когато гледаме колко много празни шезлонги има, примерно хайде на 1 юни, ще видим, че е добре да дойдат. И затова другите страни са си направили т.нар. Национална туристическа организация, в която парите за реклама не се харчат хаотично, както е в България. Мисля, че ние даже не ги знаем, аз изброявам един или втори източник, но това не означава, че сме седнали и сме прецизирали разходите, които имаме за реклама, нито пък, че сме центрирали рекламата, защото ние нямаме Национална туристическа организация. И това, по което работим в момента неправителствени организации в туризма, Националният борд по туризъм, Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, други организации, е за създаване на Национална туристическа организация, за да сложим ред в националната реклама.

И да знаем на кой пазар, какви пари, за кого, за кога и как харчим, за да не създаваме недоволни туристи, а да създадем доволни туристи, които да се радват на българския туристически продукт, който е на много високо ниво“, коментира Драганов.

Сподели публикацията