Горян Върбанов представи предимствата на Quendoo/Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg

Слънчев бряг. „Над 90% от хотелите, с които работим, отчитат ръст на резервациите от румънския пазар за летния туристически сезон. Голяма част от румънските туристи правят резервации директно през сайтовете на хотелиерите”, заяви пред Bgtourism.bg Павел Нончев – консултант по ревеню мениджмънт и мениджър „Бизнес развитие” в технологичната компания Quendoo.

Той представи актуалните тенденции по време на специализирания семинар „Повече румънски туристи през лято 2025″, провел се в курорта Слънчев бряг.

„Вече доближаваме 900 обекта, които работят с нашите инструменти. Това ни дава много добра картина за динамиката на записванията – както от Румъния, така и от българските туристи”, допълни още Нончев.

Специален акцент бе поставен върху новата функционалност, която позволява на българските хотели да изграждат директни връзки с над 400 румънски туристически агенции, без нужда от посредници.

„Интегрирахме се с румънски доставчик на решения, подобен на нас, който има изградени връзки с агенти и туроператори в региона. Това дава възможност дори най-малкият хотел у нас да се свърже директно с най-малкия агент в Румъния. Хотелиерите вече могат да управляват офертите, наличностите и цените си в реално време – както го правят в Booking.com или в собствения си сайт”, поясни Нончев.

Павел Нончев

Сред предимствата на новата система са и възможностите за динамично ценообразуване и по-голям контрол върху стратегията за приходите. Въпреки това, експертът посочи и някои предизвикателства: „За разлика от работата с един-двама партньори, тук говорим за потенциални договори с десетки, дори стотици агенции. Изисква се по-добра подготовка и гъвкава структура на хотела.”, допълва експертът.

„Нашият опит показва, че по-успешната стратегия е да се работи с всички достъпни канали за дистрибуция – туроператори, ДМС, ОТА, директно с туристически агенции и т.н. При добро ценообразуване всеки един от тези канали има своето място в дистрибуционния микс и би допринесъл за по-добри резултати за самия хотел”, сподели съоснователят на Quendoo Горян Върбанов.

Quendoo разработва и нов аналитичен инструмент, все още в бета-версия, който дава възможност за проследяване на поведението на потребителите още преди да са направили резервация.

„Вече можем да засичаме кликове и интереси не само в сайта на хотела, но и през всички канали, свързани чрез нашия B2B софтуер – включително туроператори и агенции. Това позволява на хотелите да изграждат много по-прецизни маркетингови стратегии, базирани на реални данни, а не на предположения”, обясни Нончев.

Горян Върбанов посочва, че новата система ще помогне и в управлението на рекламните инвестиции – откъде идват посетителите, кои кампании имат най-добра възвръщаемост и къде е най-ефективно да се влагат средства.

Относно динамиката на записванията от румънския пазар, Павел Нончев сподели, че след ковид-периода, когато резервациите се случваха в последния момент, днес се наблюдава постепенна нормализация.

„Все повече румънски туристи правят резервации по-рано. Връщаме се към моделите от преди пандемията, когато имаше ясно разделение между ранни и късни записвания. Това е положителен сигнал, който позволява на хотелите по-добро планиране”, заяви той.

Quendoo е в напреднали разговори с туристическия гигант TUI за въвеждане на динамично ценообразуване и в България – модел, който вече работи в Испания, Гърция и Хърватия. Очаква се през 2026 г. страната ни също да бъде включена в тази система, като Quendoo може да играе ключова роля. Компанията разполага с почти 900 хотела в портфолиото си и е готова да осигури бърз достъп на TUI до тях.

Според Нончев, бъдещето принадлежи на динамичното ценообразуване. „Ковид беше катализатор – ускори процесите. Хотелите и туроператорите вече сключват едновременно статични и динамични договори, но само докато се адаптират. Тези, които не се дигитализират, ще отпаднат”, заяви той.

Събитието събра на едно място десетки представители на туристическия бранш, мениджъри на хотели, маркетинг специалисти и консултанти. В дискусията за динамичното ценообразуване се включиха Любо Данаилов (МТС) и Кирил Георгиев (Новотон).

В рамките на семинара бе представена и специална презентация от страна на ДСК, по време на която представителите на туристическата индустрия научиха, че 2 400 000 потребители са направили поне една онлайн поръчка през 2024 година, като над 1 милион са използвали дигитални порфейли Apple Pay и Google Pay.

“35% от всички онлайн потребители в България предпочитат да използват мобилния си телефон за плащане, посредством дигитален портфейл. Плащанията с IOS и Android са значително по-бързи, сравнени с традиционните картови плащания, а до 2030 година Visa и Mastercard прогнозират, че 95% от всички онлайн картови плащания ще се извършват чрез дигитални портфейли: Clik to Pay, Apple Pay, Google Pay”, сподели Антон Христов – Head of Sales and Partnerships, Corporate banking, Secured Payment Solutions в банка ДСК.

Ето какво сподели пред камерата на Bgtourism.bg Павел Нончев

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE

ПРЕОТКРИЙ СВЕТА 
Избери от над 1.3 милиона хотела в 195 държави с директни онлайн резервации на страхотни цени