София. В навечерието на Световния ден за защита правата на потребителя – 15 март, Обединение „Бъдеще за туризма” излиза с Харта за правата на потребителя на туристически услуги. Тя ще се предоставя на всеки клиент, заедно с останалите задължителни документи, като договора за туристическия пакет, застраховката „Отговорност на туроператора” и удостоверението за вписване в Националния регистър на туроператорите и туристическите агенти.
Документът, съгласуван с Асоциацията „Активни потребители”, има за цел да подобри достъпа и разбирането на потребителите за туристическите услуги и да повиши качеството на обслужването. Хартата помага на потребителите да разбират и защитават правата си и да изискват по-добро обслужване. Тя е в духа на коректните отношения, взаимното уважение, за качествени, бързи и лесни за достъп услуги. С нея членовете на ОБТ потвърждават, че ще се придържат към високи стандарти за качество на предоставяните туристически услуги. В хартата са изброени основните права на потребителя и ангажименти на туроператора.
В нея се подчертава, че туроператорска и/или туристическа агентска дейност на територията на Република България се извършва от регистрирано по Закона за туризма лице, вписано в Националния регистър на ТО/ ТА, както и от лица с право да извършват такава дейност по законодателството на друга държава-членка на ЕС и на държава, подписала Споразумението за Европейското икономическо пространство или на Конфедерация Швейцария.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE