София. Нова година в облаците е предложение, което Wizz Air отправя към своите клиенти в България в началото на декември.
От любопитната празнична идея могат да се възползват пътниците, които на 31 декември ще се качат от Ларнака в 23,05 ч. (с кацане в София на 1 януари 2026 г. в 01:30 ч.) и от Лондон Лутън в 21:45 ч. (с кацане в София в 02:55 ч.) Празничната заря над София ще бъде гледката, с която хората в самолета и екипажът ще посрещнат първите мигове на 2026 г.
Освен тази романтична находка за Нова година, от авиокомпанията споделиха последни данни за бизнеса си в България през 2025 г.

Над 3 милиона пътници до и от България е превозила Wizz Air до декември 2025 г. “Това е ръст от 9 процента спрямо предходната година – съобщи на специална среща с медиите Анастасия Новак, мениджър “Корпоративна устойчивост и комуникации” в авиокомпанията. – Wizz Air е извършила над 14 000 полета от и към София, Варна и Пловдив. Това показва, че България, Централна и Източна Европа остават ключови пазари. Очакваме развитието в региона да продължи във възходяща линия и през следващите години.”
От Wizz Air съобщиха още, че всички девет базирани в страната самолета във Варна и София са от най-новото поколение Airbus A321neo. Това намаляват разхода на гориво с около 20 процента и подпомагат усилията на компанията в областта на устойчивото развитие.

Пътниците вече могат да открият и най-новите маршрути в мрежата на Wizz Air – от Варна до Милано и Братислава, от Пловдив до Братислава и от София до Кишинев, Прага, Торино, Маракеш и Варшава, както и до екзотичната Палма де Майорка и слънчевите Ламеция Терме и Римини. Наскоро авиокомпанията увеличи капацитета си от и до Тел Авив и възобнови дългоочакваните полети до Абу Даби. През юни 2026 г. предстои и стартирането на още един нов маршрут – от Варна до Вроцлав.
“Зимният сезон е един от най-емоционалните периоди за нашите пътници – каза Новак. – Пътувания при семейства и приятели, празнични ваканции и нови преживявания, свързани с новата година и новото начало. Този сезон също така бележи година, през която превозихме близо 3 милиона пътници, което е ръст от 9% спрямо 2024 г., и извършихме почти 14 000 полета с нашите девет самолета A321neo, базирани в София и Варна, като същевременно непрекъснато подобрявахме точността на изпълнение на полетите. Благодарение на инвестициите ни в по-млада и ефективна флотилия, нови дигитални инструменти, които подпомагат екипажа ни, и трансформационния план Customer First Compass, сега можем да предложим още по-голям избор от достъпни, надеждни и удобни възможности за пътуване през зимния сезон.”

В дискусията се включиха и представители на екипажа на Wizz Air – пилотът Георги Господинов и стюардесата и посланик на Wizz Air в България Даяна Георгиева, които дадоха поглед „от първа ръка” към това как изглежда днес работата в авиацията. Те разказаха как в пилотската кабина вече се използват технологии с изкуствен интелект и дигитални системи за подпомагане на решенията, които помагат за по-точно планиране на полетите, оптимизиране на маршрути и разход на гориво и в крайна сметка – за по-безопасни и по-ефективни полети.

Примери за това са системи като FlyGuide FPO, която подпомага екипажа в избора на най-оптималната траектория на полета в реално време, Aventus, която осигурява по-прецизни метеорологични и оперативни данни за излитане и кацане, и SIGMA, която анализира множество параметри и предлага решения за по-ефективно управление на полета и намаляване на закъсненията.
Снимки Wizz Air; Кристиан Иванов, Bgtourism.bg
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE
|
|
ПРЕОТКРИЙ СВЕТА |











































