Париж. Изграждането на плаваща платформа, която да позволи излитането и кацането на летящи електрически таксита за безплатни демонстрационни полети по време на Олимпийските игри в Париж, получи разрешение с правителствен указ, публикуван днес в Официален вестник и цитиран от Франс прес, съобщава БТА.
Сочен като пример за декарбонизирана авиация, този експеримент, който се ограничава до безплатни демонстративни полети, е остро критикуван от много общински съветници в Париж както от мнозинството, така и от опозицията, които го определят като “абсурден проект” и “екологично отклонение”.
Кметицата на Париж ще проучи възможността за обжалване на указа, обявиха пред АФП от обкръжението на кметицата Ан Идалго.
Инициаторите за тези летящи таксита, представени като по-малки, по-леки и по-безшумни от хеликоптерите, настояват за възможността да ги използват и след Олимпийските игри – благодарение на по-големи версии – за транспортиране при спешни здравни случаи, независимо дали става дума за болни или трансплантати.
Олимпийските игри започват на 26 юли във френската столица и зелената светлина на правителството за този експеримент се очакваше от няколко месеца.
Оторизираната с днешния указ платформа ще бъде разположена на баржа по Сена и ще “бъде използвана до 31 декември 2024 г. или по-късно”.
Имайки предвид експерименталния характер, указът ограничава работното време на тази площадка “между 08:00 часа и 17:00 часа” и броя на полетите “до два на час и 900 полета за целия експеримент” до края на годината.
Групата “Аеропор дьо Пари” (Aeroports de Paris) обедини усилия за реализирането на този проект с парижкия регион и германската компания “Волокоптeр” (Volocopter), която произвежда “Волосити” (Volocity), двуместен самолет (едно от местата е на пилота), оборудван с батерии, захранващи 18 ротора, разположени в пръстен над пилотската кабина.
Целта е да се използва олимпийската витрина, за да се покаже приложимостта на този нов транспортен метод, целящ да свърже различни места за излитане и кацане – “вертипортове”.
Четири от тези „вертипортове“ вече съществуват и са разположени в северната част на френската столица, на летищата “Шарл дьо Гол” и “Льо Бурже”, и на запад – в общините Иси-ле-Мулино и Сен-Сир-л‘Екол.
Липсва единствено разрешително за петото съоръжение, известната баржа на кея близо до гара “Аустерлиц” в източната част на страната.
През септември органът по околната среда определи проучването за влиянието на проекта върху шумовото замърсяване, потреблението на енергия и емисиите парникови газове като “непълно”.
При липсата на сертификат от Европейската агенция за енергийна безопасност преди Олимпийските игри, който се очаква в най-добрия случай през есента, инициаторите на проекта ще трябва да се задоволят с безплатни демонстративни полети по време на Олимпийските игри в Париж (26 юли – 11 август).
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE