Как да увеличим ефективността на нашия хотел – 8 стъпки за максимален резултат
Как да увеличим ефективността на нашия хотел – 8 стъпки за максимален резултат

Ясен ЩЕРЕВ
Златни пясъци. В тази статия ще разгледаме осем стратегии, които са от съществено значение за повишаване на ефективността в хотелската индустрия. Въз основа на моя дългогодишен опит, ще споделя как можете да оптимизирате операциите и да подобрите изживяването на вашите гости, като в същото време гарантирате успеха на вашия хотел.

Ефективността на хотела е ключът към успеха, и ако искате да увеличите приходите, подобрите работата на персонала и оперативната ефективност на хотела сии да останете успешни в този бързоразвиващ се и супер динамичен бизнес,трябва да осмислите и приемете иновациите и съпътстващите ни нови технологии и дигитализацията. Това е основата на устойчивото хотелиерство!
Какво означава да бъдем ефективни в хотелската индустрия? Ефективността показва колко добре хотелите използват ресурси като време, труд, материали и капитал, за да постигнат желаните резултати. В този контекст, ефективността води до намаляване на разходите и подобрява преживяването на госта, като се стреми към увеличаване на приходите и максимална удовлетвореност на клиентите си и едновременно с това минимизира разходите и оперативното време на процесите в хотела. Ефективните хотели имат строго регламентирани вътрешни процеси, управлявани от модерни технологии, оптимални нива на персонала и минимизирани разходи.

Какво можем да направим, за да постигнем ефективност? И какво всъщност означава да бъдем ефективни? Ще разгледаме някои от най-добрите практики, така че да можем да ги поставим в основата на всички наши решения и всичко, което правим.

1. Подобряване на комуникацията

Комуникацията е сърцевината на всички хотелски операции. Отличното взаимодействие между екипите започва с така наречените отворени комуникационни канали. Осигуряването на ясни правила на комуникация между различните отдели е от решаващо значение. Откритите комуникационни канали помагат за подобряване на сътрудничеството и ефективността на отделните звена в хотела.Те също така улесняват координирането на ежедневните задачи и дейности. Такива екипи са по-ефективни и по-добре насочени към целите, приоритетите и оперативните процедури на даденият хотел. Когато персоналът комуникира добре и работи заедно, той може бързо да решава проблеми и да взема решения. Като насърчавате комуникация между отделите, вашият персонал може да обменя идеи, да обсъжда най-добрите практики и да работи заедно за подобряването на крайния продукт. В услугоориентирана индустрия като хотелиерството, силното екипно общуване гарантира висококачествено преживяване за гостите.


2. Използване на технологии

Технологиите са двигателят на съвременния хотелски бизнес и те могат да подобрят ефективността на вашия хотел до неочаквани от вас висини. С правилните инструменти като системите за управление на хотели (PMS), мобилните приложения за настаняване, каналните мениджъри, букингенджъните, ревеню мениджърите и други автоматизирани системи играят ключова роля за повишаване на оперативната ефективност и намаляване на ръчните грешки. Програми като “HotelRunner” могат да трансформират начина, по който управлявате хотела си, като предоставят интегрирани решения за управление на резервации, дистрибуция, маркетинг и анализ на данни.Използването на технологията на „HotelRunner“ е от съществено значение за оптимизиране на операциите и подобряване на преживяванията на гостите. „HotelRunner“ предоставя широк спектър от функции, които помагат на хотелите да управляват резервациите, да се свързват с клиенти и да оптимизират своите бизнес процеси. С помощта на „HotelRunner“, ние можем да увеличим ефективността на нашия хотел, като внедрим интелигентни решения за управление на резервациите, автоматизираме задачи и подобрим комуникацията с нашите гости.


3. Оптимизиране и управление на доставките

Ефективно управление на доставките спомага за намаляване на разходите, апропо и на крайната цена на хотелският продукт, като увеличава оперативната печалба. Ежедневното следене и управление на складовите наличности, актуалните цени на стоките на пазара и правилният подбор на нужните ни ресурси е от съществено значение за предотвратяване на ненужни харчове и минимизиране на разходите. Това ще ви гарантира, че вашите ресурси се използват добре без излишно пилеене, а това е от съществено значение за формирането на крайната цена на продукта, която е съществен фактор при формирането на удовлетвореността на нашите клиенти.

4. Аутсорсинг или възлагането на определени операции на външни фирми

Аутсорсингът е един от начините да оптимизирате разходите си и да направите вашият хотел по-ефективен.Чрез възлагането на външни фирми на част от процесите като пране, охрана, поддръжка на зелените площи, водното спасяване и други подобни дейности, позволява на хотела да се съсредоточи върху основната си дейност – предоставянето на висококачествен продукт. Това е стратегически начин за намаляване на оперативните разноски,като намалите непреките разходи и повишите фокуса върху подобряването на основните услуги.

5. Редовен фийдбек или редовното получаване на обратна връзка

Събирането на обратна връзка от гостите и служителите е жизнено важно за идентифицирането на слаби точки, пропуски или лоши практики в хотела и дава възможности за подобрения, корекции или дори смяна на концепции с цел подобряване ефективността на процесите, качеството на услугата и удовлетворението на гостите. Постоянната обратна връзка води до внедряването на иновации и подобрения на услугите.

6. Обучение на персонала

Няма по-добър начин да увеличим ефективността, отколкото чрез обучение на персонала. Придобитите умения по време на обученията им помагат да работят по-добре, по-ефективно, което води до по-малко грешки и по-добър краен продукт. Редовното обучение на персонала им дава по-ясна представа за това, което се очаква от тях, и как по-добре да изпълняват своите задължения и отговорности. Когато инвестираме в тях, ние инвестираме в себе си и в бизнеса си – това е двупосочен процес.


7. Енерджи сейвинг или правилното управление на ел. енергията

Ефективността е тясно свързана с намаляването на разходите за ел. енергия и оптималното използване на ресурсите. Енерджи сейвингили умното управление на ел. енергията, е един от основните проблеми, с които модерното хотелиерство започва да се сблъсква. Последните години цената на електричеството расте главоломно, а ел. енергията представлява голяма част от оперативните разходи на един хотел, така че намирайки начини да намалим неефективностите, ще увеличим значително оперативната печалба. Решението е инсталирането на ВЕИ системи, модерни и интелигентни ОВИ и ОВК инсталации с внедрени„умни” управления(термостати), сензори за движение и цялостно LED осветление, избора на високо ефективни електроуреди и най-важното изкореняването на стари порочни енергонеефективни практики и внедряването на нови ЕКО ФРЕНДЛИ стандарти. Всичко това може значително да намали разходите ни.

8. Правилното разчитане и използване на оперативната информационна база данни

Данните са ключът към ефективността в един хотел. Чрез тях разбираме колко ефективни в действителност сме, реалната производителност във всеки отделен департамент и чрез тях идентифицираме зоните с ниска производителност.След това можем да направим всичко необходимо, за да увеличим тези показатели – да повишим или понижим цените и да приложим различни стратегии за управление на приходите.Друг начин, по който можете да използвате данните, е да създадем персонализирани преживявания, базирани на предпочитанията на гостите, техните поведенчески характеристики и индивидуални желания. Можем да формираме персонализирани оферти, базирани на тези предпочитания. Този подход може да увеличи възвръщаемостта на инвестициите в маркетинговите кампании, както и удовлетвореността и лоялността на гостите.

Заключение

Ефективността започва със стратегически подход за оптимизиране на операциите и подобряване на преживяванията на гостите, като в същото време крайната цел и акцент остава по-големи приходи и реализиране на по-голяма оперативна печалба. Моят опит показва че стратегиите като създаване на улеснени и ясни процеси, използването на технологии, инвестирането в обучение на служителите, ефективното управление на доставките и използването и анализа на данни, ви помага да взимате по-информирани решения и да допускате по–малко грешки.

Също така трябва да приемете съвременните технологии като модерните системи за управление на хотели (PMS)и автоматизираните платформи за управление на продажби, операции и дистрибуция като „HotelRunner“, предлагащ широк спектър от продукти и услуги, насочени към всички видове хотели. Тяхната роля е да подобрят процесите, да увеличат удовлетворението както на гостите така и на служителите, да направят процесите по-плавни и да намалят фактора човешка грешка.

Ясен Щерев е генерален мениджър на Хотел Хавана ****, Парадайс Грийн Парк*** Хотел и Апартаменти и хостел Витоша

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE