Рим. Бордът на директорите на ITA Airways одобри днес бизнес плана на компанията за периода 2026-2030 г.
Планът е структуриран около три основни стратегически стълба:
∙ Укрепване на конкурентната позиция: ITA Airways има за цел да се утвърди като референтен превозвач на Италия – ефикасен и иновативен – предлагащ висококачествена свързаност в тясно сътрудничество с ключовите сектори на туризма и международната търговия. В основата на стратегията на компанията е предоставянето на изключително обслужване както на бизнес, така и на пътуващи за удоволствие, с постоянен фокус върху икономическата, социалната и екологичната устойчивост чрез отговорно управление на ресурсите.
∙ Развитие на мрежата и флота: Планът се фокусира върху разширяване на сегмента на дългите разстояния и увеличаване на междуконтиненталните дестинации от центъра Рим Фиумичино. Свързаността ще бъде подобрена и чрез търговски споразумения и стратегически партньорства с други авиокомпании. Междувременно процесът на обновяване на флота ще продължи, като се дава приоритет на енергийната ефективност и намаляването на въздействието върху околната среда, в съответствие с ангажиментите на компанията за устойчивост и регламентите на ЕС – като например премахването на безплатните квоти за емисии по ETS. До края на плановия период флотът ще бъде почти изцяло съставен от самолети от следващо поколение.
Засилване на интеграцията с Lufthansa Group, четвъртата по големина авиокомпания в света, като стратегическо предимство за използване на значителни оперативни, търговски и технологични синергии, повишаване на конкурентоспособността, достъпа до нови пазари и стимулиране на непрекъснати иновации в пътническите услуги.
По-долу са посочени ключовите приоритети за развитие, очертани в бизнес плана.
Мрежа
Бизнес планът за периода 2026-2030 г. поставя голям акцент върху разширяването и укрепването на мрежата, особено на маршрутите на дълги разстояния. ITA Airways планира да стартира нови маршрути, свързващи Рим Фиумичино с ключови дестинации в Северна Америка, Южна Америка, Азия и Африка, като се възползва от развиващите се пазари и отговаря на нуждите на все по-глобална клиентска база. Тези нови маршрути не само ще насърчат входящия туризъм в Италия, но и ще увеличат търговския и културния обмен, засилвайки ролята на ITA Airways като мост между Италия и света.
В допълнение към междуконтиненталния растеж, планът е насочен и към разширяване в Европа и Средиземноморието, като се използват партньорства за осигуряване на бързи и ефективни връзки. Стратегията на мрежата е проектирана с гъвкавост, позволяваща адаптиране към пазарните тенденции, регулаторните и икономическите промени и развиващата се геополитическа динамика, която ще бъде непрекъснато наблюдавана..
Специално внимание се обръща и на иновациите в бордовите и наземните услуги, с цел подобряване на преживяването на пътниците чрез усъвършенствани цифрови решения, модерен комфорт и инициативи, фокусирани върху екологичната и социалната устойчивост. Целта е да се изгради авиокомпания, която съчетава оперативна ефективност, отлично обслужване и отговорност към страната и общностите, които обслужва.
Авиопаркът
Планът предвижда добавянето на един нов допълнителен самолет за дълги разстояния всяка година, считано от 2026 г., като част от стратегия за въвеждане на самолети от следващо поколение, като същевременно постепенно се изваждат от употреба по-старите модели. Очаква се флотът да е средно около 100 самолета, които до 2030 г. ще бъдат изцяло съставени от модели от ново поколение. Това подкрепя растежа на мрежата и насърчава използването на най-модерните и екологични авиационни технологии по отношение на разхода на гориво и емисиите на CO2.
Съюзи и синергии с Lufthansa Group
През петгодишния период оперативните и стратегическите синергии с Lufthansa Group ще бъдат постепенно засилвани, като се очаква да донесат ползи по отношение на печалби от приходи и икономии на разходи. Планът предвижда и пълна интеграция в Star Alliance от началото на 2026 г., заедно с предстоящо одобрение на съвместни предприятия за полети между Европа и Северна Америка (A++) и Европа и Япония (J+). Тези съюзи са ключови за разширяване на гамата от дестинации и осигуряване на безпроблемни пътнически услуги, подкрепени от партньорства между програми за лоялност (Volare и Miles&More), синергии при товарните превози и широк спектър от споразумения за споделяне на кодове.
Работна сила
От 2026 г. ще бъде стартирана програма за растеж и развитие на персонала, тясно свързана с развиващия се флот и мрежа на компанията. Същевременно инициативите ще насърчат по-силно чувство за принадлежност, помагайки на ITA Airways да се превърне във все по-конкурентоспособен и устойчив играч на световния авиационен пазар.
„Бих искал да изразя най-топлата си благодарност от мое име и от целия Съвет на директорите към хората, които работиха през последните седмици за одобрения днес бизнес план, който ще ръководи и осигурява развитието на компанията през следващите пет години.“ – каза Сандро Папалардо, президент на ITA Airways. – „Полагаме основите, за да продължим да бъдем референтният превозвач на Италия със стратегическа роля за националната икономическа система и да увеличим свързаността с останалата част от света.“
Йорг Еберхарт, главен изпълнителен директор и генерален мениджър на ITA Airways, добави: „Днес е още един важен момент за компанията. Одобреният бизнес план дава възможност на ITA Airways да продължи да се развива устойчиво чрез синергиите на Lufthansa Group. С разширяването на нашата мрежа, внедряването на авангардни технологии, партньорствата с големи световни играчи и нашия ангажимент за високи постижения в обслужването, до 2030 г. ще можем да привлечем все повече пътници – от и до Италия – да избират ITA Airways. Това ще създаде атрактивни възможности за работа и ще генерира положително икономическо въздействие върху индустрията на въздушния транспорт.“