Гърция въвежда нова ценова политика за културните си обекти – туристите са раздвоени, но приемат промяната
Атина. Седмица след влизането в сила на новата ценова политика в Гърция, цената за вход в Акропола вече е 30 евро – увеличение от 50% спрямо досегашната такса от 20 евро. Промяната бе въведена с обикновен ръкописен знак, посрещащ посетителите на един от най-емблематичните археологически обекти в света, съобщи “Катимерини”.
Новите цени, в сила от 1 април, са част от по-широка реформа на гръцкото Министерство на културата, целяща да хармонизира входните такси с европейските стандарти. Археологическите обекти и музеи вече са разпределени в пет ценови категории според броя на посетителите – от 5 до 30 евро. Големите музеи имат свободата да определят собствена ценова политика, а сезонното ценообразуване е премахнато.
Въпреки дебатите около повишените цени, посетителите продължават да се стичат към Акропола. За мнозина е ясно, че опазването и поддръжката на исторически обекти от подобна величина изискват ресурси – и съответно цена.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE