Slide
Slide

Туризмът, който е ключов икономически стълб за България, след последните три години е пред нов етап в своето развитие

София. „Днес този важен за българската икономика сектор изисква обединение на усилията на бранша, правителството и общините, за да бъдат преодолени предизвикателствата. От пандемията и войната в Украйна до хибридни атаки и липсата на устойчиви, дългосрочни мерки, туризмът в България се сблъска със сериозни трудности. Възстановяването на сектора, макар и с бавни темпове, се случва, но още сме далеч от нивата на 2019 г. Хиперактивните ни конкуренти, особено нашите съседи Гърция и Турция, вървят с крачка пред нас. Трябват фокусирани усилия с акцент върху рекламата на страната като туристическа дестинация и качествен туристически продукт“, сподели пред 24 часа Николина Ангелкова, министър на туризма в периода 2014-2017 И 2017-2020 г.

Тя посочва, че новата програма на Министерство на туризма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в Черноморските общини е точно такава стъпка в правилна посока. Отлично таргетирана реклама на Черноморието ни е повече от необходима, предвид последните летни сезони, изпълнени с кризи, допълва бившият министър.

Министерството на туризма прави реформа на парите за маркетинг и реклама, чрез новата схема ще бъдат отстранени посредниците

„Още на идейна основа обаче, е добре програмата да се надгради със зимния, балнео и СПА и културния туризъм, за да предложим разнообразие на туристически преживявания и привлечем посетители през цялата година.

Ключова стъпка, която трябва да бъде приоритет, е гарантиране на сигурен и лесен достъп до страната. Въвеждането на електронни туристически визи следва да бъде приоритет за правителството, за да привлечем повече чуждестранни туристи и да им осигурим запомняща се почивка в България“, казва още Ангелкова.

Иван Грошев: Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини е неотложна за България

„Приемането на Наредбата за националните курорти е задължителна стъпка, макар и вече доста закъсняло действие, за което трябва да бъдат търсени съмишленици на всички нива, за да бъде поставено в дневния ред на ресорните институции.

Рекламата на дестинация България играе решаваща роля в привличането на туристи. Това становище е единодушно подкрепяно и от бизнеса, и от централната и местна власт и не трябва да се губи време и да бъдат пестени средства за реализацията на рекламни кампании, насочени към целеви за България пазари, за да възстановим посещаемостта на чуждестранни и български туристи до нивата от 2019 г. и да ги надградим.

В Световния ден на туризма, 27 септември, дължим признание на българския туристически бизнес и всички, заети в сектора, за енергията им да работят и надграждат, въпреки предизвикателствата, които следват сектора. Потенциалът за растеж остава неизчерпаем“, коментира още бившият министър на туризма Николива Ангелкова пред 24 часа.

Сподели публикацията