Пекин. Китай отчита рязко увеличаване на туристическите пътувания по време на дългия уикенд около Нова година – със 155 процента спрямо миналата година. Това означава, че в страната са били направени 135 милиона вътрешни пътувания с цел туризъм, които са донесли приходи от 79,73 млрд. юана или 11,23 млрд. долара, предаде БТА, позовавайки се на Ройтерс.

Транспортната мрежа е поела над 128 милиона пътнически пътувания, което е повишение със 78,4 на сто спрямо същия период на миналата година и с 33,1 на сто спрямо празничния период на 2022 година, сочат данни на министерството на транспорта.

От събота до понеделник със самолет са били извършени 5,19 милиона пътувания или със 140,3 на сто повече от миналата година, а за пътуванията по магистрали и водни пътища се очаква увеличения от съответно 46,1 на сто и 72,9 на сто, според китайското министерство на транспорта.

Пътуванията с влак са скочили със 177,5 на сто на годишна основа, а със самолет – със 140,3 на сто, съобщават местни медии.

Студеното време в части от страната не е попречило на хората да се устремят към музикални фестивали и концерти, увеличили са се и груповите семейни пътувания, посочват властите, отбелязвайки нарастващата популярност на зимния туризъм в различни части на страната.

Провинции в Северен Китай като Хейлунцзян са се възползвали от студеното време, за да насърчат туристически дейности като каране на кънки и ски и удължавайки работното време на ключови дестинации, метрото и автобусите.

Столицата Пекин също е дала своя принос за насърчаване на туризма по празниците, а проекти и тематични паркове, свързани с зимния сняг и лед, стават все по-важен икономически двигател за много градове.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE