Конкурс за детски разказ “Моето пътешествие”: Луда вечер в Сърбия с Шампионската лига и “Цървена звезда” срещу “Манчестър Сити”
Slide

Перник. Национална информационна агенция Bgtourism.bg провежда конкурс за детски разказ “Моето пътешествие”. Инициативата цели да вдъхнови колкото се може повече деца да разкажат по свой неповторим начин история от пътуванията си в България и по света, насърчавайки ги по този начин да развиват творческите си заложби и въображение.

Участниците до 18 г. и техните семейства могат да изпращат разказите на децата на редакционната поща office@bgtourism.bg, придружени със снимки или видео. Екипът на Bgtourism.bg ще се запознае с материалите, а най-интересните ще бъдат публикувани и ще получат награди на специално тържество в София. Срокът за участие в първото издание на конкурса е 1 юни 2024 г.

Днес единадесет годишния Кристиан от Перник ще ни вземе със себе си на трибуните на претъпкания стадион “Мала Маракана” в Белград, за да почувстваме тръпката на Шампионската лига с “Цървена звезда” и “Манчестър Сити”. Ще ни разкаже за легендарните сръбски ресторанти в старата част на столицата и ще ни заведе на поход до местната крепост. Разходката в центъра също не е за изпускане. Както и срещата с колоритен местен шахматист.

Новината на деня

Един ден, докато бях на училище, в междучасието ми звънна тате и каза: “Имаме билети за Шампионската лига в Белград. Играят “Цървена звезда” и “Манчестър Сити”.
Аз бях много радостен от тази новина, особено, когато разбрах, че ще пътуваме за мача заедно с моя приятел Божи и неговия баща Симеон. Сутринта преди мача тръгнахме от Перник и пристигнахме в Белград по обяд. Пътуването мина добре и след това решихме да отидем в заведение за да обядваме.

Обяд за шампиони

Избрахме да отседнем в ресторанта “Трите шапки” в старата част на сръбската столица. Храната беше много вкусна и препоръчвам това място на всеки, който посещава Белград. След като се нахранихме добре, се настанихме в малко хотелче.

На обяд в “Трите шапки”

Имахме време до мача и се отправихме към една от забележителностите на града, а именно Белградската крепост.

Разходка в Белградската крепост

Среща с историята

Там имаше много красива гледка – сливането на големите реки Дунав и Сава. Наблюдавахме как дърветата се извисяват над водата и сенките я галят, а вълните си играят с рибите.

Там, където се вливат Сава и Дунав

Още в началото на парка, близо до входа на крепостта, нямаше как да не забележим един дядо, който седеше на пейка и канеше минувачите на партия шах.
На връщане Божи изигра един шах с него. Дядото го размаза!

Дядото шахматист е много добър

Старият шахматист не прощава!

Не бяха изминали и три минути преди Божи да бъде в позиция шах и мат. След това се разходихме из центъра на Белград. Беше като Вселена от магазини и хора. Местните бяха от дружелюбни по-дружелюбни!
Настъпи вечерта и цяла Сърбия тръпнеше в очакване на мача на “Звезда” срещу действащия европейски шампион.

Да почувстваш безкрая

Потеглихме към стадиона, а когато се озовахме на трибуните… Нямам думи за да опиша огромната арена и атмосферата. В първите мигове на “Мала Маракана” чувството беше, че съм изпаднал в безкрая.

Снимка, която не се нуждае от думи

След края на мача не бяхме толкова доволни, защото “Звезда” загуби, но поне се бориха мъжки.
Когато се върнахме в центъра за да вечеряме “Трите шапки” беше препълнен.

“Звезда” игра мъжки, но загуби с 2:3 от “Манчестър Сити”

Героите са уморени

Трябваше да се задоволим с друг ресторант, отново много хубав. С Божи бяхме много уморени, вечеряхме и веднага след това си легнахме. На следващия ден, за жалост, си тръгнахме.