Slide
Slide

София. Официалното откриване на летния туристически сезон вече е факт, а някои чужди туроператори отчитат обещаващи записвания дори за 2024 г. Специалисти обаче предупреждават, че българските дестинации трябва да се модернизират по отношение на дигиталните технологии, за да станат по-привлекателни.

Необходимите промени включват автоматизация на услугите – тема, която става все по-популярна, с развитието на обектите на самообслужване. В тази насока продължаваме серията от интервюта с Полина Тоскова, управляващ директор на myPOS България. myPOS е международна компания в сферата на дигиталните разплащания и има богат опит с автоматизацията в туристическия бранш. С myPOS търговците получават не само широка гама от ПОС терминали, но и безплатна бизнес сметка и множество допълнителни услуги като искане за плащане, фунцкия “бакшиш”, PayLink и GiftCards. 

-Автоматизацията се внедри в туризма през последните години и се очаква тази тенденция да продължи, тъй като тя повишава качеството на услугите. Какви са промените, които са от значение за професионалистите в сектора?

– Автоматизацията дава много възможности на един бизнес да се отличи от конкуренцията, независимо дали става въпрос за спа център, малка къща за гости, шато или голяма хотелска верига. Възможностите да се подобри обслужването чрез автоматизация включват всички зони – от паркинг и регистратура до спа център и ресторант. myPOS си партнира с компании, които подобряват услугите в много направления – например дигитален хотелски чек-ин, модерни вендинг машини за сладоледи, автоматизирани поръчки за румсървиз чрез QR код и много други.

За бизнесите е важно, че подобни решения се конфигурират лесно и не изискват голяма инвестиция. Например Sezam24 е опция за дигитален чек-ин за хотели, хостели и апарт-хотели. Гостите могат да се чекират, да платят и да вземат ключа за стаята си от машина на самообслужване. Разплащането става на интегриран myPOS терминал, което означава, че парите пристигат в сметката на търговеца за секунди. Освен това кисокът Sezam24 не изисква предварителна инвестиция от страна на търговеца и е готов за употреба незабавно.

Дигитален рецепционист Ева е друга подобна опция, която улеснява малките бизнеси, тъй като те често нямат физическа възможност да покрият нощните смени. Дигиталният рецепционист говори чужди езици и също приема плащания чрез myPOS терминал, осигурявайки удобство на клиентите и персонала.

-Самообслужването набира популярност и в Европа вече се говори за магазини без касиери, както и за нестандартни вендинг автомати. Какви според Вас са ползите за туристическия бизнес в тази сфера? 

– Това отново са възможности, които дават на търговците шанс да генерират повече приходи. Автоматизираната търговия става все по-популярна, тъй като тя отговаря на много от изискванията на потребителите: постоянен достъп, безконтактно разплащане и бързина. За бизнесите ползите от самообслужването също са няколко – гладък оперативен процес, намалени разходи, по-добри анализи и по-голяма сигурност.

Освен това е доказано, че клиентите харчат повече, когато използват автомати за самообслужване, защото машините намаляват стреса за бързащите и дават по-голям избор, като предоставят цялата гама от продукти. Пример са застрахователните услуги, достъпни чрез дигитални платформи на киоски. Те улесняват пътниците, давайки им възможност да сключат застраховка в момента, в който им е нужна – на граничен пункт или летище. Пътуващият сканира личната си карта на киоска, информацията бива попълнена автоматично, а плащането става безконтактно, благодарение на интеграцията с ПОС терминал.

myPOS отдавна работи във вендинг вертикала, с редица партньори в България и чужбина. Вендинг автомати от ново поколение, с вграден myPOS терминал за картови плащания, вече има на няколко летища в Европа. Работим също с иновативната финландска компания Stora Enso, която предлага интелигентни вендинг автомати за пресни, охладени и замразени храни. Тези уникални машини използват мулти-температурна технология, RFID сензор и облачни технологии и са перфектни за хотелски лобита и конферентни центрове.

В България myPOS устройства могат да бъдат забелязани и на вендинг машини за здравословна храна, както и в микро маркети на самообслужване, където купувачите сами избират и сканират продуктите, плащат и си тръгват. Бъдещето е в автоматизираната търговия, която решава проблемите на забързаното ежедневие, затова е важно  туристическия сектор да автоматизира част от услугите. Така бизнесите ще оптимизират процесите си, а туристите ще получат възможно най-доброто изживяване.

-myPOS е международна компания с много нaгради за иновация. Планирате ли нови решения, които да помогнат на бизнеса в близко бъдеще?

– Наскоро myPOS предложи на търговците няколко нови възможности за приемане на разплащания, включително терминала myPOS Go 2 – второ поколение на най-продаваното myPOS устройство. myPOS Go 2 е перфектен за най-малките търговци, които са силно засегнати от променящата се икономическа обстановка и е идеален за всички, които са в движение – шофьори, сервитьори и т.н. Този терминал е по-малък от повечето смартфони и комбинира мощни функционалности в леко тяло.

В момента работим върху още нови продукти, свързани с вендинг вертикала и обектите на самообслужване. Нашите нови решения винаги са продиктувани от потребностите на клиентите, а целта ни е да помагаме на бизнесите да въвеждат нови практики, без това да им коства време и средства. С myPOS няма дългосрочни договори и месечни такси, а търговците, които получават средства от картови плащания чрез нашата платформа, имат достъп до парите си моментално, без да бъдат таксувани допълнително за това.

Сподели публикацията