Slide
Slide

Интервю с д-р Даниела Стоева – управител на „Тандем Травел“

– Здравейте, г-жо Стоева! През януари предстои туристическото изложение в Мадрид, което Вие добре познавате като организация и възможности? Какви са Вашите очаквания от експото?
– Туристическото изложение в Мадрид – FITUR, е третото по-големина след ITB и WTM за световния туристически бизнес, но е най-важното за всички испаноговорящи пазари, а това освен Испания на нашия континент включва и Централна и Южна Америка. Може да се каже, че вече добре познаваме и това изложение, на което участваме от почти 10 години.

А през 2021 г. Тандем Травел участва и в конкурса на изложението. Спечелихме и награда. Дестинация България чрез нашия продукт бе отличена в конкурса за най-добър активен туристически продукт. Ние участвахме с два продукта, а наградата взехме за тура „Културно потапяне в планината на Орфей“ с водещ елемент в продукта Родопската железница. Това за съжаление остана незабелязано у нас, а си беше сериозно постижение с маркетингов ефект за дестинацията, отразено в много испански медии (Living and Travel, Tur43, Tourinews и др.).

FITUR е единственото от световните туристически изложения, които нямаха прекъсване по време на пандемията. Традиционно се провежда около 20 януари. През 2020 г. беше последното, което се състоя на живо. През 2021 г. го отложиха за месец май и тогава, въпреки че беше в разгара на пандемията, успяха да го проведат, а през 2022 г. се състоя по график през януари – при доста засилени мерки за безопасност.


През тези две пандемични години изложението не успя да се проведе пълноценно, за това сега го очакваме с голямо нетърпение. Съдейки по успешното провеждане на WTM през ноември, съм сигурна, че и това ще бъде много добре посетено и очакваме засилен интерес.

Привличаме чуждестранни туристи с реклами в 40 телевизии и редица онлайн канали

FITUR ’22/Снимка Bgtourism.bg

– Какво традиционно търсят испанските туристи в България и може ли да очакваме чрез този форум да привлечем повече гости от тази дестинация през 2023 г.?
– Испанският пазар се разви през последните 7- 8 години много добре със засилен интерес към дестинация България. Разбира се, че испанските туристи не търсят изрично море, въпреки че сме имали и такива. Те са много любопитни по отношение на нашата култура и история, както и по планинските ни пешеходни турове. Това, което е много важно за тях е хубавата храна и вино и по-лежерното протичане на програмата, така че да могат да се насладят на дестинацията. Много ценят доброто обслужване и усмивката, което за съжаление при нас става все по-непосилно да постигнем.

25 години „Тандем травел“! Даниела Стоева: Всеки един привлечен турист в България е успех за мен

Целта на инвестицията на бизнеса в тези изложения е винаги да има възвръщаемост, очакваме да привлечем повече гости. За тази цел разбира се е важна силата на синергията между националната реклама и тази на всеки един бизнес, участващ на изложението. От това, което видяхме вече на схема как ще изглежда нашият щанд съм доволна, надявам се и на живо да е така. Важното за този пазар е наистина храната и виното, за това би било добре да се представяме с това. Не си спомням през последните поне 5 години да сме имали такова представяне на щанда, не знам какво се планира за тази година.

Даниела Стоева създава „Тандем Травел“ в разгара на криза

– Как Вашата компания ще се представи в изложението, планирате ли срещи с нови партньори?
– На испанския пазар, както и на останалите, се представяме с нашите запазени марки – Оперни турове и влакови пътувания, но и едни от най-търсените на този пазар са археологически турове, културно-историческо наследство, продукти, свързани с преживявания, срещи с местните хора и елементи от креативния туризъм.
Подготвили сме визуални презентации за всичко, за да може да предизвикаме интерес – да дойдат на място и да преживеят България.

– Какви нови атракции и преживявания сте включили за 2023 г. в програмата на туроператорската фирма, която ръководите?
– Планираме няколко интересни и нетрадиционни пътувания, които засега ще запазя в тайна, но когато наближи реализирането им, с удоволствие ще споделим с Bgtourism.bg. Не бих казала, че имаме нещо генерално ново. Това, върху което акцентираме тази година е виненият туризъм. Тук има много работа, за да се развие цялостен туристически продукт, защото вече имаме много добри винарни, но за да се интергират продаваемо в маршрут, се изисква още работа и промотиране.

Сподели публикацията