Загреб. В Хърватия са реализирани 20,5 милиона туристи и 106,6 милиона нощувки през първите 10 месеца на годината, съобщиха от местния Борд по туризъм. Данните в системата eVisitor показват, че това е ръст от 3 процента на пристигания и 1 процент на нощувки в сравнение със същия период на миналата година година. С други думи, спрямо миналата година има 616 хил. повече пристигнали и 694 хил. повече нощувки.

„Цялата година бележим положителни туристически резултати, като тази тенденция, както прогнозирахме, продължи и след активния летен сезон. Така през октомври постигнахме 87 хил. повече пристигания и 286 хил. повече нощувки спрямо октомври миналата година и това е поредното потвърждение на рекордни постижения, които са придружени и от финансови показатели. Можем да бъдем много доволни от всичко постигнато през тази година, а още повече като знаем, че успоредно с постигането на тези резултати, които непрекъснато ни потвърждават, че се позиционираме като целогодишна дестинация, непрекъснато работим и върху цялостна реформа, с която искаме да осигурим равен успех и в бъдеще“, каза Тончи Главина, министър на туризма и спорта на Хърватия.

През първите десет месеца най-много нощувки са направили гостите от следните пазари: Германия (22,2 млн. нощувки), Хърватия (12,6 млн. нощувки), Словения (10,7 млн. нощувки), Австрия (8 млн. нощувки), Полша (7 милиона нощувки), Чехия (5,1 милиона нощувки), Обединеното кралство (4 милиона нощувки), Унгария (3,9 милиона нощувки) и Италия (3,8 милиона нощувки). По отношение на дестинациите, най-много нощувки има в Дубровник, Ровин, Сплит, Пореч и Умаг, а по отношение на типа настаняване най-много нощувки има в обекти за настаняване (39,3 милиона нощувки), хотели (24,3 милиона нощувки ) и къмпинги (20,7 милиона нощувки).

„Разнообразната и качествена туристическа оферта, интересните спортни, екстериорни, гастрономически, но преди всичко многобройни бизнес събития допринесоха за отличните резултати на туристическия трафик през октомври. Интересното предложение в дестинацията е причина за пристигането на многобройни гости извън сезона, особено от пазарите на Германия, Великобритания, Австрия, Словения, но също и САЩ и Франция. Фокусирахме засилените си промоционални дейности, както на външния, така и на вътрешния пазар пред и след сезона, в който има място за устойчиво нарастване на туристическия трафик. Множество авиокомпании също допринесоха за изключително добрите октомврийски резултати, т.е. по-дълъг период на въздушна свързаност, която свързва Хърватия с най-важните ни пазари“, каза Кристиян Станичич, директор на Хърватския туристически борд.

През октомври са регистрирани 1,2 милиона пристигания и 3,9 милиона нощувки, което представлява 8 процента ръст на пристигания и нощувки спрямо същия месец на миналата година. През октомври най-много нощувки са реализирани в дестинациите Дубровник, Загреб, Сплит, Задар и Пореч.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE