Атина. Най-атрактивният и посещаван археологически паметник в Гърция Акропола намали броя на посетителите от началото на април до 20 000 човека на ден, целта – да не се претоварва обекта. Освен това Министерството на туризма обяви нова инициатива частна обиколка на обекта срещу заплащане от 5 000 евро, съобщи Bulgaria ON AIR. Министерството е готово да разреши ексклузивни обиколки с екскурзовод за туристи, при условие, че са готови да заплатят високата цена.
Ще бъдат разрешени до четири групи с по пет човека. Това ще става в два часови пояса – сутрин от 7:00 до 9:00, преди отварянето на обекта, и вечер от 20:00 часа до 22:00 след неговото затваряне, информира кореспондентът на медията в Гърция.
Смята се, че обиколките могат да носят до 40 000 евро на ден, като приходите отиват за културни проекти, които бюджетът не може да поеме.
Тази инициатива срещна и противоречия от страна на Асоциацията на археолозите, които смятат, че “те ще се чувстват с правото си след като са платили толкова пари да правят, каквото си поискат.
“Следващото нещо, което ще видим, е да пият шампанско и да правят предложения за брак на археологическия обект. Посланието, което изпраща Гърция, е, че е готова да даде възможност на хората с пари да се насладят на Акропола по ексклузивен начин, като същевременно остави тези, които нямат средства. Ние сме категорично против това”, допълниха те.
Освен това има опасения относно практическите последици от плана, особено по отношение на въздействието му върху редовните посетили и туристическата индустрия на страната. Екскурзоводите се опасяват, че удължаването на работното време, за да се обслужват частни обиколки, може да влоши предизвикателствата от метеорологичните условия, като високите температури през летните месеци.
Поддръжниците на идеята обаче твърдят, че това е възможност за по-големи приходи.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE