Slide
Slide
Slide
Slide

София. Международният ден на пилотите се отбелязва всяка година на 26 април. Това е ден, който признава приноса на пилотите, които свързват безопасно милиони пътници по света всяка година.
Фаузи Макки е дългогодишен пилот и инструктор, част от екипа на българската авиокомпания Electra Airways. С офис над облаците, пътуващ по света, вече 23 години упражнява мечтаната от много хора професия. Летял е над Европа, Азия, Северна Америка и Африка с Airbus 320, АN 24 и ATR 42/72. Ето какво сподели той в интервю за Bgtourism.bg.

– Как и кога избра да бъдеш пилот?
– Това е моята детска мечта, която се радвам, че успях да осъществя. Завърших летателна академия в САЩ, но се върнах в България и започнах първата си работа като професионален пилот в през 2000 г. Част съм от екипа на Electra Airways от октомври 2021 г. и изпълнявам длъжността Главен пилот на звено Аirbus 320, както и инструктор и проверяващ.

– Кои са най-интересните дестинации, до които си летял с Електра Еъруейс?
– Тунис и Тел Aвив определено могат да се нарекат екзотични и особени поради своето местоположение, климат, религия и културни различия. Тунис, разположен на брега на Средиземно море и известен със своето топло време, е жив и цветен град, който съчетава по много интересен начин древна архитектура, която обединява арабски, италиански и френски художествени творения. Той е и дом на една от най-старите Медини в арабския свят.

Макар и мюсюлманска държава, е една от най-либералните страни в региона Магреб, що се отнася до правата на жените. Цената на живота не е висока и много стоки и услуги са на достъпни цени. За сравнение Тел Авив е точно обратното. Той е млад град, който няма стари забележителности, но впечатлява с своята еклектична съвременна архитектура, ултрамодерни нощни клубове, златни плажове и бутици от висок клас.

Но това е само една малка част от дестинациите, които съм посещавал като пилот в Електра Еъруейс. Към списъка мога да добавя Палма де Майорка, Фуертевентура, гръцките острови Закинтос и Ираклион, екзотичната столица Тбилиси и много други.

Компанията лети и до други екзотични дестинации, но не винаги има престой. Изключение правят разбира се гардовете в, които сме базирани като Катовице и Познан в Полша, тази година ще сме и в красивата Прага. А утре заминавам за Париж, който определено е сред любимите ми дестинации.

– Пилотската професия е високо оценена и отговорна професия. Какво е необходимо, за да станеш пилот?
– Занимавам се с инструкторска работа вече над десет години и съм обучил много пилоти от различни националности и възрастови групи, както и с различен по количество опит. Затова мога да кажа със сигурност, че много малко хора са родени за тази професия, но пък почти всеки може да бъде научен, ако притежава необходимите качества. Най-важните от тях са разбира се самодисциплина, мотивация, стриктно спазване на правила и заповеди.

За да станеш пилот се изисква да придобиеш много знания от различни сфери, които съпътстват получаването на различните видове необходими квалификации за упражняване на професията. Но нещата не изчерпват само дотук, защото регулациите и регламентите свързани с авиационната дейност се сменят и променят ежегодно, а понякога и по-често. Това означава, че един пилот никога не трябва да спира да чете и да се самоусъвършенства, както и да минава различни ежегодни, двугодишни и тригодишни курсове и обучения.

Един от най-важните аспекти на тази професия е да можеш да поемаш голяма отговорност и са си дисциплиниран. Ако не си готов за това, то тогава не можеш да бъдеш пилот. Тази професия дава много, но и взима много, защото ако ще ставаш пилот, нямаш много време за друго.

– Какво най-много ти харесва в твоята професия?
– Имам най-хубавия офис с най-хубавата гледка и втори такъв няма! Да летя е всичко. Несъизмеримо е, нищо не може да го замени и това не се променя. Колкото и да летя, винаги има тръпка. Това е моят живот, така го виждам аз и така го живея. Следователно, ако не е станало ясно, такива са ми и приоритетите. И ако питате мен, такива трябва да бъдат на всички пилоти.

Сподели публикацията