Slide
Slide
Slide
Slide

София. eSky Group купува Thomas Cook, най-старата туристическа марка в света, съобщиха за Bgtourism.bg от офиса на компанията в София. Договорът за придобиване, подписан с китайския фонд Fosun Tourism Group, ще позволи на полската компания не само да отвори нова глава в над 180-годишната история на британската туристическа легенда, но и да стане един от водещите продавачи на динамични пакети в Европа.

През 1841 г. британският предприемач Томас Кук решава да организира първата туристическа обиколка в Англия. Това начинание бележи началото на развитието на организирания туризъм и дългия процес на изграждане на една от най-големите туристически компании в света. Повече от 180 години по-късно марката Thomas Cook има нов собственик. Полската eSky Group възнамерява да подкрепи британската марка в по-нататъшното ѝ развитие и да използва своя опит, за да укрепи позицията на eSky в Обединеното кралство и Западна Европа. Тези стъпки ще проправят пътя на eSky към превръщането ѝ в един от водещите продавачи на динамични пакети в Европа.

Платформата за пътуване eSky е компания, вкоренена в индустрията за електронна търговия, която сега оперира в над 50 страни в Европа, Северна и Южна Америка и Африка. Благодарение на инвестициите си в технологии, компанията създаде първата в региона търсачка за сравняване и резервиране на оферти за полети, eSky Travel Search, стартирана през 2008 г. Година по-късно компанията отвори първите си международни клонове в България и Румъния, а през 2016 г. тя беше един от първите играчи в индустрията, който стартира мобилно приложение. През 2022 г. eSky Group навлезе в бизнеса с динамични пакети, за да започне да продава продукт, комбиниращ полети и хотели в една резервация. Глобалната перспектива на компанията и анализът на тенденциите в реално време ѝ дават представа за нуждите на клиентите на местните пазари, до които тя достига с най-новите технологии. Друга силна страна на eSky Group е пърформанс маркетингът, чрез който планира да подкрепи марката Thomas Cook.

Синергията между близо двувековното наследство и опит на марката Thomas Cook с технологията и разбирането на нуждите на днешните потребители на eSky ще ни позволи да укрепим позицията си в Западна Европа, както и да имаме още по-гъвкави предложения. Благодарение на придобиването ще се превърнем в една от водещите компании, продаващи динамични пакети в Обединеното кралство, което ще допринесе за отличното популяризиране на полския бизнес на международната сцена“, казва Лукаш Хабай, един от основателите и главен изпълнителен директор на eSky Group.

Решението за придобиването произтича от стратегията на eSky Group. През последните години компанията инвестира най-много в динамичните пакети за City Break и Почивки, които са алтернатива на предложенията на традиционните туроператори. С този продукт полската компания възнамерява да извърши трансформацията на компанията от платформа за самолетни билети във виртуален оркестратор на пътувания VTO Virtual Travel Orchestrator. В този процес тя ще бъде подкрепена от силната марка Thomas Cook, която се гордее с наследството си от над 180 години и ноу-хау в организирания туризъм. Придобиването на марката ще отвори врати за групата към други пазари в региона на Западна Европа.

Придобиването на британската туристическа агенция ще бъде от полза за клиентите на пазарите, където Thomas Cook оперира в момента, ще подпомогне нашите дейности и на местните пазари в региона на ЦИЕ. Тук ще поставим силен акцент върху обмена на знания, опит и продукти, с особен фокус върху растежа на динамичните пакети. В резултат на това всеки клиент, използващ услугите на двете компании, ще се наслади на предложенията за Почивка и City Break. Този продукт позволява планиране на пътуване до всяка дестинация, според индивидуалните предпочитания, без ограниченията, които познаваме при предложенията на традиционните туроператори“, споделя Лукаш Хабай.

През 2020 г. Thomas Cook – по-малко от година след обявяването на фалит като туроператор – се завърна с разширено портфолио в сегмента на онлайн туристическите агенции. Досега марката беше собственост на китайския инвестиционен фонд Fosun Tourism Group. В момента Thomas Cook се нарежда сред най-добрите туристически платформи в Обединеното кралство по отношение на разпознаваемостта на марката и показателите за доверие. В резултат на придобиването компанията ще получи достъп до авиационното портфолио на eSky от над 500 редовни и нискотарифни авиокомпании, напр. Lufthansa Group и Ryanair. В резултат на това клиентите ще могат да се възползват от атрактивни оферти от различни авиокомпании, което ще насърчи конкурентоспособността на марката и пакетния продукт, предлаган от Thomas Cook.

Придобиването на Thomas Cook представлява още една важна стъпка в глобалната експанзия и укрепва позицията на eSky Group на високо развития пазар на Обединеното кралство, който представлява най-големият дял от приходите на компанията сред всички западноевропейски страни, в размер на 40% от продажбите на групата през 2023 г. Компанията не изключва възможността за въвеждане на придобитата марка в Полша и страните от Централна и Източна Европа в бъдеще.

„Придобиването на Thomas Cook е част от стратегията buy&build и следва дългосрочната цел на eSky: развитие на сегмента на динамичните пакети и експанзия в чужбина. Като предлагаме гъвкави пакети за City Break и Почивки, искаме да предоставим на клиентите на eSky от Полша и цяла Европа по-гъвкави и с по-конкурентна цени предложения в сравнение с традиционните туристически агенции. Придобиването на най-старата туристическа марка в света ще засили позицията на eSky на чуждестранните пазари, по-специално на най-големия туристически пазар в Европа, Обединеното кралство. Благодарение на това придобиване общите продажби на туристически пакети в eSky имат шанс да надхвърлят 1 милиард PLN (приблизително 234 милиона евро) през следващата година и да поддържат трицифрен темп на растеж“, допълва Michał Górecki, старши инвестиционен партньор в MCI Capital .

Сподели публикацията