Елица СТОИЛОВА 

София. Дигиталната трансформация в хотелиерството с помощта на AI вече не е само препоръчителна, тя е задължителна за конкурентоспособността на хотелите. Добрата новина? AI не означава сложно и скъпо. Съществуват бързи и лесни за внедряване AI решения, които носят незабавен резултат и висока възвръщаемост на инвестицията – от намаляване на разходите и увеличаване на продажбите, до оптимизиране на работата на екипа, подобряване на преживяването на гостите и други ползи за работата на хотела и неговия екип.

Персонализацията на хотелския уебсайт с помощта на AI е първата стъпка към увеличаване на директните резервации. Под 30% от посетителите на хотелски сайт кликват на бутона „Резервирай“ и влизат в резервационната система, за да проверят цените на хотела или да резервират. Системи като The Hotel Network автоматично адаптират съдържанието на сайта и промоции и друга важна за потенциалните гости информация спрямо поведението и интересите на посетителите. Това води до по-дълъг престой на сайта, повишена интерактивност и доказано подобряване на конверсиите.

Друг бърз начин за подобряване на потребителското преживяване и оптимизиране работата на служителите е интегрирането на AI чатбот, като тези на Umni.bg – водещ доставчик на AI чатботове за хотели в България с над 7-годишна история у нас. Хотелските чатботове отговарят денонощно на често задавани въпроси, автоматизират рутинните запитвания чрез обработка на резервации, заявки за хотелски услуги и промоционални оферти и ефективно подпомагат отделите продажби и маркетинг чрез достъпност на информацията и призивите за действие в чатбота от където и да е, преди, по време и след престоя на гостите. Например, хотелски комплекс „Изгрева“ (24 стаи) използва вече над 3 години успешно чатбот, който обслужва над 50% от заявките за резервация и комуникира на два езика с гости от 28 държави, спестявайки само на собствениците над 1400 работни часа годишно. Статистиките от платформата Umni.bg показват, че от 20% до 35% от всички запитвания в хотелските чатботове у нас са свързани с наличност на стая и цени, а от 30% до 50% от цялата комуникация се случват нощем.

Лесните за ежедневно използване AI технологии като ChatGPT могат да преобразят маркетинговата стратегия на хотела. AI може успешно да създаде както цялостен маркетинг план за годината, така и съдържание за уебсайта, социални медии и за имейл маркетинг кампании – текстове, изображения и видео, като значително намалява времето и разходите за тези задачи. ChatGPT може да се ползва и вътрешно в хотела за създаване на оперативни инструкции, обучения, разработка на персонализирани програми за гости, както и за генериране на нови идеи за услуги и маркетингови активности. С нарастващото използване на AI търсачки през 2025 г., още едно направление за работа с AI за хотелите е да адаптират съдържанието на своите уебсайтове, за да бъдат препоръчвани от алгоритмите на тези нови търсачки.

Автоматизираните системи за управление на приходите (RMS) като Duetto са финалният акорд в бързите AI решения за хотели, позволявайки динамично и автоматично оптимизиране на цените на стаите, което води до осезаемо увеличаване на приходите без допълнителен оперативен ангажимент.

AI е вече тук и е въпрос на време да стане толкова задължителен, колкото и резервационната система за един хотел. С тези бързи и достъпни решения хотелите могат незабавно да поемат по пътя на AI трансформацията, да повишат ефективността и приходите си.

Съдържанието е създадено в рамките на специалното партньорство за професионално сътрудничество между Umni.bg и списание Destinations – част от медийната група на Bgtourism.bg. 

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE

ПРЕОТКРИЙ СВЕТА 
Избери от над 1.3 милиона хотела в 195 държави с директни онлайн резервации на страхотни цени