Основателят и управител на Planet Travel Center Дарина Стефанова инвестира собствена B2B резервационна система, която събира информация от глобални доставчици за цените на 1.5 млн. хотела по света, с опция за потвърждение на резервациите в реално време./Снимка Forbes Bulgaria

София. Запалените почитатели на екзотични дестинации, красиви плажове и луксозни курорти често планират поредната ваканция сами, като сравняват цените на различни онлайн платформи – Booking.com, Expedia и Airbnb, за да получат най-добрата оферта. Някои местни дистрибутори обаче може да предложат значително по-изгодни условия и това е добра новина, съобщава Forbes Bulgaria.

Докато глобалните резервационни системи действат като онлайн туристически агенти (OTA) и начисляват 18% комисионна към крайната цена, обявена от хотелите, някои местни туроператори и агенции развиват директни взаимоотношения с ризортите. Това им позволява да договарят по-добри сделки, следователно и по-ниски крайни цени за гостите. Локалните играчи често се фокусират върху определен регион или държава, което им позволява да разберат по-добре местния пазар и тенденциите. Могат да използват тази информация, за да определят по-точни цени и промоции, специални оферти или пакети, които отговарят по-добре на нуждите на местните клиенти. За разлика от големите онлайн посредници, които имат значителни оперативни разходи за маркетинг, разработка на технологии и поддръжка на клиенти, местните дистрибутори генерират по-малко разходи в тази посока и насочват усилията си в развитие на персонализираното обслужване.

„Ако някой търси най-добрата цена за един хотел, трябва да отвори поне 10 платформи и пак няма да стигне до офертите на големите доставчици, които получават до 40-60% от официалната цена на всеки хотел,“ казва Дарина Стефанова, основател и управител на Planet Travel Center.

Водещият туроператор представи неотдавна собствена B2B резервационна система, която събира информация от глобални доставчици за цените на 1.5 млн. хотела по света, с опция за потвърждение на резервациите в реално време. Данните пристигат директно от пазарите, на които компанията има договори и лични контакти. Компанията инвестира близо 500 хил. лв. в собствен софтуер – „склад на едро“, откъдето по-малките агенции могат да черпят оферти и сами да определят на каква цена да продават. Платформата е отворена и за крайни клиенти, ако решат да се възползват.

По думите на Дарина Стефанова, Planet е „първата агенция в България с подобно решение: „Болшинството големи компании нямат собствен софтуер, а ползват на абонамент. Това не им позволява директно договори и да включват нови доставчици.“

За разлика от Booking, където хотели сами си качват цените или плащат на платформата да го прави,

Planet работи с местни доставчици от различни страни освен с глобалните резервационни системи. Срещу доминацията на онлайн платформите, които благодарение на технологиите и глобалния обхват държат лъвския дял от пазара, местните оператори като Planet рационализират процесите на резервация и се конкурират с различни удобства за клиентите.

Разработката на собствена търсачка идва от нуждата. През 2015 г. туроператорът поддържа два офиса и има 15 служители, които цял ден сравняват оферти в различни системи, за да издирят най-добрите условия. Докато ги договорят с хотелите, цените са се сменили. Наличността се е сменила и клиентът е загубил търпение. Единственият начин да се случват нещата е реално време, бързо и удобно на по-добри цени, е да инвестира в собствена платформа, решава Дарина Стефанова. След 5 години лутане в лабиринта на различни разработчици и хиляди левове отишли на вятъра от неуспешни опити, тя успява да реализира проекта: „Имахме много проблеми с обработването на потока информация, който идва всеки ден от различни доставчици. Трябваше да се унифицира системата спрямо кода на всеки хотел и това се случваше много бавно.“

Търсачката обработва информацията за 10 секунди, което дава възможност за двойно увеличен обем на продажбите със същия персонал. В същото време решава проблема на туроператора с работната ръка. Вторият офис става излишен. Софтуерът обслужва вътрешните нужди на фирмата, както и B2B клиенти. Малките агенции в страната могат да качат търсачката в техния сайт и срещу комисионна да получат „много добри оферти за хотелски резервации, чартери, почивки, екскурзии и круизи“.

С версия на английски език Planet.bg разширява обхвата и привлича агенти от Косово, Македония, Албания. „Самите глобални доставчици започват да ни търсят да попълваме тяхната база за определени дестинации, където имаме много добри позиции в резултат на дълги години партньорство. Ние имаме директни договори с хиляди хотели в Гърция,“ казва Дарина Стефанова. Тя споделя, че няма намерение да се състезава с никого от гигантите: „Просто принципът, по който се доставят самите продукти, формирането на цените и доставките за B2B е различен и това е нашето предимство.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE

ПРЕОТКРИЙ СВЕТА 
Избери от над 1.3 милиона хотела в 195 държави с директни онлайн резервации на страхотни цени