Slide
Slide

Банско. От 13-ти до 17-ти февруари, Община Банско, съвместно с представители на туристическия бизнес, взе участие на две международни туристически изложения. При силен интерес от страна на професионалисти и посетители към туристическа дестинация Банско премина 39-то издание на Международното туристическо изложение ВАКАНЦИЯ & СПА Експо в София, както и Международният туристически панаир IMTM Тел Авив, Израел.

Щандът на Банско в София предложи възможност на всички участници да увеличат контактите си, да изградят нови бизнес партньорства и да открият нови дестинации. Събитието обхваща туристическите категории: почивка,луксозен туризъм и бизнес туризъм (MICE) с акцент върху културния туризъм. Тази година в изложението участваха над 250 изложители от Гърция, Турция Египет Алжир и други, а 150 международни купувачи от 50 страни (от Европа, Балканите, Близкия изток, Турция, САЩ и Канада) се включиха в B2B срещи с изложителите.

Община Банско също взе участие в дискусия на тема „Фестивалите и въздействието им в развитието на културата и местните общности.“

Община Банско участва и в изложението в Израел, Тел Авив. IMTM e най-голямото туристическо изложение в източно-средиземноморския регион. Тази година в изложението участваха над 1760 изложители от 52 страни, а посетителите му бяха над 25 хил. души, като Румъния, Испания, България, Израел, Палестина, Турция, Япония, Египет, Малдивите, Казахстан, Мароко, Филипините и много други. Изложението дава възможност Банско да се представи, като целогодишен курорт. Основен интерес за посетилите на щанда на Община Банско, наред със ски условията в ски зона Банско, представляват и условията за СПА, оздравителен, планински и културен туризъм.

Срещите B2B между изложители, туристически агенции и туроператори бяха водещи в дните на провелото се изложение.

Всяка година Община Банско успешно затвърждава своите позиции на туристическа дестинация, както на национални, така и на международни туристически пазари.

Интересът към България от израелските туристи през последните години нараства, като туристите вече се ориентират към лятна и зимна почивка, съчетана с балнеолечебни програми, съобщиха от Министерството на туризма.

С оглед важността на пазар Израел и традиционно увеличаващия се брой израелски туристи, както и с цел повишаване интереса на израелските туристи към възможностите, които страната ни предлага за развитие на разнообразни форми на туризъм, Министерството на туризма организира представянето на страната като целогодишна туристическа дестинация с акценти върху зимна и лятна почивка, възможности за балнеолечение, за провеждане на културно-познавателни турове, за пътувания с цел развлечения и други в международното туристическо изложение IMTM 2023. Националният щанд тази година беше увеличен и се простираше на площ от 100 кв. м. Като съизложители на българския щанд участваха ОП Туризъм – Столична община, Община Варна, Община Самоков, Община Банско, „МАКСИ ПАРК ХОТЕЛ“ ЕООД и Интернешънъл лейжър Проджектс ЕООД.

Участието на изложението има за цел имиджово представяне на страната, повишаване информираността на посетителите относно разнообразните възможности за туризъм, осъществяване на контакти с чуждестранни туроператори и агенции за включване на България в програмите им за 2023/2024 г. или за тяхното обогатяване.

IMTM е най-старото туристическо изложение в източно-средиземноморския регион на Израел. По значение IMTM се нарежда на едно от първите места сред международните борси в региона, като се наблюдава непрекъснато увеличение на броя на изложителите, професионалните посетители и крайните потребители, тъй като сред държавите в региона Израел е с най-много туристически пътувания годишно. На изложението през 2022 г. на площ от 5 200 кв. м. взеха участие 1 288 изложители от 38 страни, а посетителите бяха над 15 100 души, от които 9 900 професионална публика.

Сподели публикацията