Slide
Slide

При ротацията не трябва да се правят грешни управленски ходове. Започнатите проекти в българския туризъм имат шанс да се реализират от екипа на министър Динкова. През последните 8 месеца Зарица Динкова успя да „слезе“ на терена на българския туризъм в цялото му разнообразие. Беше навсякъде, където отрасълът работеше на пълни обороти, заяви в интервю за Bgtourism.bg  Красимир Станев – изпълнителен директор на „Албена“ АД.

– Здравейте, г-н Станев! Преди 8 месеца Зарица Динкова зае поста министър на туризма. Каква беше първоначалната Ви реакция, когато чухте, че тя ще поеме щафетата начело на туристическото ведомство и как днес Вие ще оцените нейната работа?

– Министерството на туризма в България има почти 10-годишна история. За този период се смениха 7 министри на туризма. Бих казал, че през целия преход в нашия отрасъл се натрупваха повече проблеми, отколкото се решаваха, динамиката на развитие на туризма в Европа и Средиземноморието се ускоряваше, а на този фон конкурентоспособността на нашия туристически продукт намаляваше. Въпреки това, преминахме през вълната на Covid-19 с относително малки поражения и ако войната в Украйна не се задълбочи повече, ще преодолеем и това препятствие. За това допринесе до голяма степен и Министерството на туризма на България. Нека да повярваме в думите на един млад български политик „Хубавото е пред нас“.

Франк Кванте: Инициативите на Зарица Динкова са не само стъпка, а скок за по-добър маркетинг на България като туристическа дестинация

Ето защо, в този възлов момент на политическия живот у нас, а именно т.нар. ротация, не би трябвало да правим грешни управленски ходове. Въпросът Ви се свежда до това дали името на Зарица Динкова се асоциира с „изненада“ – да, изненадан съм много, в истинския положителен смисъл на думата „изненадан“. Защото, за тези 8 месеца тя успя да „слезе“ на терена на българския туризъм в цялото му разнообразие. Беше навсякъде, където отрасълът работеше на пълни обороти, срещна се с важни партньори от Европа: Скандинавия, Испания, Турция, Германия и др.

Кметът на Бургас: Работим добре с министерство на туризма по подготовката за летния сезон

Кои бяха най-силните ходове, които отличиха министър Динкова?

– Министър Динкова постави началото на промяна в начина на използване на публични финанси за реклама на морския туризъм в Германия, Скандинавия, Полша, Чехия и др. Ефектът вече е видим, а към края на сезон лято’24 ще се видят и неговите предимства. Министър Динкова увлече в рекламната дейност и общинските ръководства на двадесет черноморски общини – това се случва за първи път за изминалите 30 години. Начинът на разпределение на средствата е напълно прозрачен, с финансовото участие и ноу-хау на най-големите европейски туроператори. Цялата кампания се проведе за супер кратко време. Ще предстои подобна кампания и за планинските хотели и други региони.

Д-р Сийка Кацарова: Зарица Динкова е първият министър, който доведе до успех програмата за Черноморските общини

Още съм под впечатленията от участието на България на туристическата борса в Истанбул. Министър Динкова с нейния екип, посланикът на България в Турция и генералният консул в Истанбул информираха българския бизнес за усилията, които се полагат за облекчаване на издаването на визи за България на турски граждани. Това е изключително важно за българската туристическа индустрия, защото потенциалът на Турция е огромен, а вече имаме зелена светлина за още по-цялостно решаване на проблема от г-н Бойко Борисов и г-жа Мария Габриел.

Вицепремиерът Мария Габриел, която през март се очаква да стане министър-председател при ротацията каза, че всеки министър ще бъде оценяван по свършената работа. Трябва ли Зарица Динкова да продължи започнатите от нея проекти или ще станем свидетели на поредната смяна на министъра на туризма?

– Чувствам се длъжен да споделя с мои колеги от цяла България, че сегашният екип на Министерството на туризма, начело със Зарица Динкова, е изключително отворен да участва в решаването и на регионални, и на местни проблеми. Без мания за величие и грандоманство. Ето защо, започнатите проекти в българския туризъм имат шанс да се реализират от екипа на министър Динкова.

Туристически организации с подкрепа за министър Динкова преди ротацията

На някои „нетърпеливи колеги“ от ръководствата на национално-представените браншове и бордове бих напомнил, че „работа има за целия китайски народ“ – и ако искаме да вървим нагоре и да ставаме все по-атрактивна дестинация, далеч не само постът министър на туризма решава крайния успех.

С по-малко его и повече доверие към млади, новодошли и мотивирани колеги смятам, че всичко ще си идва на мястото.

Разговаря Руслан Йорданов

Сподели публикацията