София. Летище София обяви тръжна процедура с предмет „Система за планиране на ресурсите на компанията“ (ERP). На първия етап се очаква заявяване на интерес от български и международни IT компании, като срокът за това е 2 декември 2022 г. Заявилите интерес потенциални доставчици ще бъдат поканени да изпратят оферти.
Новата ERP система е важна част от дигиталната трансформация на все още ръчни процеси на летището. Внедряването на ERP ще доведе до оптимизация на много дейности, свързани с управлението на ресурси, парични средства, складови наличности и свързаните с тях процеси. Системата позволява автоматизиране на оперативните и финансови ангажименти вътре в компанията, както и на тези към клиенти и контрагенти – например доставки на стоки, обработка на поръчки, парични плащания и много други.
Новата система, разглеждана като задължителен елемент от плана за трансформация на столичното летище, ще позволи интегриране и цифровизиране на информационния поток вътре в компанията, както и ще предостави ефективен механизъм за управление на връзките със заинтересованите страни.
„Дигитализацията на летището продължава и ERP е важна част от това. Предстоят още много обновления на основните системи, защото дълго време голяма част от процесите тук са се изпълнявали ръчно, което е отдалечило летище София от най-добрите практики в Европа. Ще наваксаме това изоставане в следващите 2 години с цялостния ни план за информационни технологии, който вече прилагаме“, каза директорът „Дигитална трансформация“ в „СОФ Кънект“ Микалис Сенис.