Лондон. World Travel Market /WTM/ е най-голямата борса за професионалисти в туристическата индустрия и второто по големина в света туристическо изложение след ITB – Берлин. През 2023 г. World Travel Market Лондон ще се проведе за 43-и път. Премиум партньор на изложението тази година ще бъде Кралство Мароко. До щанда на България са Полша, Грузия, Каталуния и Румъния.
За първи път World Travel Market /WTM/ се провежда през 1980 година в зала London Olympia. За четири десетилетия изложението променя визията и локацията си, като от 2002 година световният бизнес се събира в ExCeL център.
Съгласно официалната информация, публикувана от организаторите на World Travel Market, през 2022 г. над 35 800 професионалисти от туристическата индустрия са посетили изложението, което е два пъти повече от 2021 г. Основният тип посетители бяха – Global Travel Buyers. Броят на „Buyers“ е нараснал с 25% в сравнение с 2021 г. Това увеличение е пряк резултат от продължаващите усилия на WTM да привлича международна аудитория на най-голямото събитие в света за професионалисти от туристическата индустрия.
Щандът на България на туристическото изложение в Румъния ще бъде с площ, която е почти двойно по-голяма от м.г.
През 2022 г. на World Travel Market над 55 министри от цял свят представиха своите дестинации и взеха участие в организираната от Световната организация по туризъм министерска среща. Тема на дискусията бе „Rethinking Tourism“.
Тази година България ще бъде представена със щанд на площ от над 304 кв.м. в зала Европа. Към момента, наред с Министерство на туризма, на българския национален щанд участие са заявили 23 представители от туристическия сектор – Рила Травел ЕООД, Бохемия ООД, ЕН-Вижън Сървисис Груп ООД, Община Варна, Уърлд Синерджи Tравъл България ООД, АВАТАР ТУР ООД, Община Пловдив, Пенгуин Травъл ООД, Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт АД, Организация за управление на Тракийски туристически район, Съни Травел ЕООД, Община Самоков, Алексия Ауто ЕООД, Бояна – МГ ЕООД, България Еър АД, Столична Община ОП Туризъм, Организация за управление на Старопланински туристически район, Пи Груп Пловдив ЕООД, Интернешънъл Лейжър Проджекс ЕООД, ИНТЕНСО ООД, Албена АД, Вила Амброзия ЕАД, Булимпекс АД, Велина ЕАД.
Чрез VR оборудване и богато VR съдържание на български и английски език, ще бъде представено културно-историческото наследство на страната ни, пр. Средновековният шедьовър Боянска църква, Хераклея Синтика, Царевград на Асеневци, Самоводската чаршия на Търново, Виното на България, Магията на пещера Магурата, Античната Вила Армира и др.
България ще бъде страна почетен гост на туристическото изложение PHILOXENIA
Министерството на туризма планира да организира презентации с дегустации на подбрани български вина. Акцентът е върху съществуващите и развиващи се винени дестинации на България. Гостите на българския щанд ще имат възможност да се запознаят с възможностите за винено-кулинарен туризъм в Североизточна България, Тракийската низина и Розовата долина, Южен Сакар, Долината на Струма, Западна и
Централна Дунавска равнина. Всеки от районите ще бъде представен с качествено, типично за тероара вино, както и чрез картите им, онагледяващи винените маршрути и свързаните туристически атракции и специфики. Презентациите ще се проведат от 12:00ч. и от 15:00ч. на българския щанд N6-210 във всеки от трите дни на изложението и ще представят страната ни като винено-кулинарна дестинация и място за алтернативен, устойчив туризъм в четири сезона
Bgtourism.bg стартира свой канал във Viber и автоматизиран чатбот
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE