Slide
Slide

Бургас. Туристическият бизнес не трябва да разчита само на държавата и на общините за рекламата на бранша, каза днес Димитър Бойчев от неправителствената организация „НАПРЕД-Несебър“, който е сред участниците във форума „БГ Туризъм – Лято 2023“, организиран от Българската телеграфна агенция. Той посочи, че организацията вече е стартирала собствена инициатива и е направила клипове, популяризиращи всяко от населените места на територията на община Несебър. По думите на Бойчев те се разпространяват чрез социалните мрежи, съобщи БТА.

Зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева припомни, че през тази година са направени няколко работни пътувания в Полша, Чехия, Израел, където българските бизнесмени са имали възможност да контактуват директно със свои потенциални партньори от тези държави. По думите й са били планирани такива бизнес посещения и в три града във Великобритания, но не са реализирани. Най-вероятно те ще се бъдат осъществени през септември или началото на октомври, допълни Георгиева.

Тя припомни, че амбицията на министерството е да бъде засилена рекламата на страната ни в социални мрежи. Ще се разчита и на работа с влиятелни блогъри, влогъри и инфлуенсъри, допълни Георгиева. По думите й министерството планира и турове за чуждестранни журналисти.

Генералният директор на БТА Кирил Вълчев призова бизнеса да се възползва от възможностите, които предлага агенцията, както и БНР с подкаста си за туризъм. БТА няма проблем да разпространява информация с имена на фирми и хотели, когато те предлагат нови продукти и нови възможности, обясни Вълчев.

Община Бургас подготвя интересен проект за летен археологически кампус на територията на минералните бани. Това съобщи днес кметът Димитър Николов. Той уточни, че за този проект общината вече има подкрепа на четири водещи университета в Европа за съвместни лагери със техни студенти и научни ръководители. Николов подчерта, че базата може да се ползва целогодишно и ще използват и качествата на минералната вода.

Странджа планина разполага с огромен потенциал за развитие на климатолечение. Най-големият природен парк и крайбрежните територии могат да се превърнат в център за подобен вид здравен туризъм в страната, но е нужно да се направи още за изграждането на цялостна концепция в тази връзка. Това коментира Яница Динева, представител на Българската асоциация за климатолечение и здравен туризъм (БАКЗТ) и СТТА „Обединение Бъдеще за Туризма“.

Бургас е пример за обединяване на усилията, когато трябва да търсим градивни решения, каза днес областният управител проф. Мария Нейкова. Тя участва във форума „БГ Туризъм – Лято 2023“, който се организира от Българската телеграфна агенция (БТА) преди началото на идващия летен сезон.

Нейкова изказа благодарност на БТА, че за трети пореден път организира този форум в търсене на решения, които ще подобрят условията за туризъм в Югоизточния планов район и в Бургаска област в частност. Чест от бежанците от Украйна, които са настанени в Община Приморско, вече работят в туристическия бранш. Това съобщи днес кметът на общината Димитър Германов.

Българските плажове са изключително добре обезопасени и сигурността на летовниците е гарантирана, каза Николай Димитров, председател на Асоциацията на концесионерите на морски плажове в Бургас. Той посочи, че други държави, които също са популярни дестинации, не предлагат толкова спокойствие за гостите, тъй като не навсякъде има линейки и реанимационни пунктове, както у нас. Освен това концесионерите през това лято правят всичко възможно да задържат цените, за да не отблъснат туристите, каза още Димитров.

Очакванията ни са да стигнем поне до 4,6 милиона посещения на туристи през летния сезон на 2023 г., което очакваме да бъде поне 5 процента над летния сезон на предпандемичната 2019 година. Това заяви заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева по време на форума „БГ Туризъм – Лято 2023“.

„Имаме всички основания да се гордеем и да стъпим на реални постижения през изминалата година с новина, че зимният сезон 2022-2023 е най-успешният досега. Посрещнали сме над 1,9 млн. туристи, което означава 25 процента повече спрямо миналия зимен туристически сезон 2020-2021 година и 23 процента над предпандемичния зимен сезон от декември 2019 до март 2020 година“, каза Ирена Георгиева.

„Като ключово понятие от днешната среща се налага думата стойност. Предлагаме повече стойност, без да повишаваме цените. Другото ключово послание е сигурност – както по отношение на обществения ред, така и в осигуряването на лоялна конкуренция. Най-важното обаче ми се струва стабилността. Туристическия бранш успя да оцелее след много тежки удари – първо ковида, после войната. Понесохте удара от липсата на руски туристи, затваряне на заведения, на несигурността какво ще се случи на следващия ден и въпреки това усещам, че повечето хора гледат с оптимизъм към бъдещия сезон“, допълни Милен Митев.

Сподели публикацията