Новите бизнес модели за живот – предизвикателство или реалност за българския имотен и туристически пазар?
Новите бизнес модели за живот – предизвикателство или реалност за българския имотен и туристически пазар?

София. Какви са предизвикателствата пред съвременния потребител и формират ли те нови решения за избор на място за живот?

През последните години сме свидетели на динамика и промени в пазара на недвижими имоти, както и в местата за настаняване в туризма. Следим иновативните тенденции в развитите технологично държави, които неминуемо оказват влияние и върху потребителските нагласи на българите.

Свидетели сме на нови произведенията на изкуството в архитектурата и нови технологии, предизвикателство както към инвеститорите, така и към бизнеса. 

Туризмът също се изправя пред подобни възможности. 

През последните години се създават нови концепции обусловени от интеграцията между отделни отрасли на икономиката, създаващи продукт от ново измерение. 

Пример за подобен продукт- предизвикателство са сгради като The OPUS в Дубай, предлагащи селекция от луксозни помещения с предоставяне и на hospitality management от водещи хотелски компании, като Melia Hotels International.

Екстериорните и интериорни решения се основават на уникален  дизайн, включващ двойно извити стъкла, които намаляват слънчевата светлина и помагат за поддържане на оптимална вътрешна температура. Разбира се връзката с природата и досега до нея също е част от концепцията, т.к. 

осигурява великолепни гледки към други природни и антропогенни забележителности.

Подобни продукти предлагат най-доброто като дизайн и инженерството за място за живот.

Те са не само произведения на изкуството и инженерството в екстериорния и интериорния дизайн, но и формиращи нови потребителски нагласи. Хоспиталити мениджмънтът се осигурява чрез предлагане на редица първокласни удобства като консиерж услуги, офис пространства, подиум с разнообразни развлекателни зони, ресторанти със звезди Мишелин, кафенета, магазини, паркинг и много други.

И тук възниква въпросът – готов ли е българският потребител за подобен продукт и доколко?

Отговорът може да се намери в няколко аспекта, но и да се потърси чрез специализирани проучвания.

Да, споделената икономика в сферата на туризма отдавна не е новост за българския пазар. 

От години туристически комплекси предлагат покупка на апартаменти за собственици, които да ползват и туристически услуги в тях.

Второ, през последните години у нас някои компании разширяват продуктовото си портфолио, като предлагат нови дизайнерски апартаменти с обзавеждане и оборудване от висок клас. Пример за това е иновативната компания за недвижими имоти LUXIMMO.

Трето, в туризма в България намери място и новата концепция на хотели за номади, създадена по време на здравната криза. Тя е нов продукт на Споделената икономика в туризма.  От друга страна опосредства и възможността за вертикални междубраншови продуктови и маркетингови иновации на пазара у нас. Като пример може да се посочи четиризвездния хотел Suite на белгийската компания WorkNomads в София.

В този контекст може да се отбележи, че новите бизнес модели за живот – дом с hospitality management, не са далеч във времето, като място за реализация и на българския пазар за имоти и туризъм.

Автор: проф. д-р Мариана Янева, ръководител катедра “Икономика на туризма” в УНСС, снимка: LUXIMMO

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE