Несебър. В туристическия бранш винаги се говори за дългосрочни стратегии, ранно планиране и подготовка за летния сезон много преди истинското му начало. В този дух протече и едно от превърналите се в традиция събития в този сектор – ВАКАНЦИЯ & СПА“. То бе открито на 15 февруари в Интер Експо Център – София. Над 250 изложители от 15 държави събра най-престижният туристически форум у нас. Той се организира от „Прим Експо“, под егидата на Министерство на туризма на Република България и в партньорство с Urbo Studio.
Изложението протече в две зали, като в едната бяха разположение туроператори, международни агенции, фирми от сектора. В другата се представиха най-активните и привлекателните общини в България, които в рамките на 3 дни се опитаха да насочат фокуса на внимание към себе си.
Морските общини винаги са сред най-търсените и посещаваните в рамките на събитието. Тази година община Бургас впечатли с атрактивен щанд с актуална информация за туристическите си обекти, дегустации, ръчно изработени сувенири и интерактивно фламинго. Не по-малко конкурентни бяха общините Созопол, Приморско и Царево, които вече са в трескава подготовка и резервации за предстоящия летен сезон.
Бургас отново впечатли посетителите на „Ваканция и СПА“ със своите оригинални туристически сувенири
Много от посетителите на „ВАКАНЦИЯ & СПА“ издирваха конкретен щанд, който обаче тази година липсваше. Този на община Несебър. Оказа се, че морската община, която е сред най-предпочитаните места за почивка на български и чуждестранни туристи, отсъства. За сметка на това щандове имаха Видин, Вършец, Етрополе, без разбира се да омаловажаваме техния туристически продукт и усилия в тази посока.
Вече почти е ясен и летния график на летище Бургас за сезон 2023, слънцето се показва и всички погледи са вперени към морето и лятната ваканция. Какви обаче са плановете на общинската несебърска администрация за привличане на туристи? Има ли разработена стратегия за новия сезон, с какво ще бъде надграден предходния, каква ще бъде лятната културна програма? Все въпроси с отложен старт, които останаха без отговор и в рамките на туристическото изложение в София.
Представиха първата брошура на туристически район в България
Явно община Несебър разчита на дългогодишната си слава като град на ЮНЕСКО, непосредствената си близост до Слънчев бряг и на трудовите си хора, които правят всичко възможно туристите да се чувстват в Несебър като у дома си. Но статичното положение и пропускане на възможност като участие в най-голямата международна туристическа борса в страната са поредното доказателство за липсата на заинтересованост и усилия от общината. Не смятаме, че е въпрос и на финансов ресурс – всички знаем нарицателното „най-богатата община“ предвид годишните бюджети.
И докато несебърлии стягат своите заведения, къщи за гости, магазинчета и се надяват на успешен сезон, други стоят в своите офиси на ул. „Еделвайс 10“ и разчитат на статистически данни.
В духа на днешния ден – дела трябват, не думи.
Автор Обществен Съвет Несебър
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE