Франк Кванте: На роуд шоуто в Полша действахме като един отбор, а не като състезатели
Франк Кванте: На роуд шоуто в Полша действахме като един отбор, а не като състезатели

Интервю пред Bgtourism.bg на д-р Франк Кванте – CEO на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, оператор на летище Варна и летище Бургас, и председател на Алианс Българско Черноморие

– Г-н Кванте, как протиче рекламната обиколка на България в Полша, организирана от Алианс Българско Черноморие и проведена с подкрепата на Министерство на туризма?
– Всички участващи 14 фирми от туристическия сектор на България и аз сме съгласни, че беше успех да представим България като туристическа дестинация в Полша. Срещнахме се с повече от 100 партньора от туристическия сектор в Полша и представители на медиите в градовете: Вроцлав, Катовице, Краков и Варшава. Медийното отразяване вече започна в Полша и ще продължи и занапред.

B2B срещи в гр. Варшава

Това е не само успех, но и необходимост да присъстваме на нашите основни пазари! Започнахме с Полша, защото тя е една от малкото страни, които през 2022 г. надминаха по отношение на туристите, идващи в България, нивата от 2019 г. А по отношение на полетите, вече можем да видим, макар и в този много ранен момент, че от

Краков са планирани с 87% повече полети до Бургас.

Така че има голям и осезаем потенциал за растеж, но върху него трябва да се работи, за да го постигнем!

– Кои бяха местните Ви партньори при реализацията на роуд шоуто и вече има ли реални резултати от проведените b2b срещи?
– Партньорите, с които се срещнахме, бяха туроператорите и туристическите агенции от Полша, вкл. най-големите от тях, но и по-малки. Също така с представители на медиите, специализирани в туризма, авиационния сектор и регионални медии, вкл. доста телевизионни канали. Присъстваха на срещите и ръководствата на летищата във Вроцлав и Краков.
Като резултат, вече има по-осезаеми дискусии с хотелските групи за резервации. Но по-важното е всички ние да разберем по-добре как да развиваме бизнеса за бъдещето. Един научен урок беше, че можем да продаваме много повече продукти извън сезона, когато информацията бива предоставена.

Министерството на туризма проведе поредица от работни двустранни бизнес срещи в Полша

– Живеем във времена, в които е необходимо не само да има информация, но и тя да достига бързо, да бъде актуална, интересна и позитивна, когато става въпрос за бранд и за имидж на страна? Какво показаха срещите в Полша? Полските партньори познават ли добре България и възможностите й за туризъм?
– Може би най-голямата изненада беше ниското ниво на запознатост на полските колеги с България. Не само за туристическите продукти на Българското Черноморие, но и цялостното ноу-хау е много базисно. Някои участници дори не знаеха, че в България има планини и зимните спортове са част от туристическите оферти. Трябва да се предостави повече и по-детайлна информация на партньорите ни в Полша, при това не само в писмен вид. Само около една трета от участниците някога са посещавали България. Туризмът не е виртуален продукт, не на последно място ние продаваме емоции чрез него. Бизнесът се прави между хора, необходими са лични срещи!

Д-р Франк Кванте; Милена Тодорова – Мениждър проекти и маркетинг на Алианс Българско Черноморие; Ирена Георгиева – зам.-министър на туризма; Н. Пр. Маргарита Ганева, Извънреден и пълномощен посланик на Република България в Република Полша; Николай Костов – аташе по туризъм на Република България в Република Полша и Радостина Златена – експерт авиационен маркетинг и развитие във „Фрапорт България” (от ляво на дясно).

– Планирате ли да този проект да бъде надграден и повторен в държави, които са важен пазар за българския туризъм?
– Определено да! Всички участници са съгласни с това!

Желанието ни е да направим следващото подобно събитие в Германия,

възможно най-скоро. След това във Великобритания. А в Полша трябва да се върнем и към важни региони на север, като Гданск, например. Това беше просто премиера на такъв формат, трябва да продължим. С министъра на туризма вече започнахме обмен в тази насока.

– Какви са Вашите очаквания за 2023 г., свързани с туристопотока на морските ни летища, които са стопанисвани от Фрапорт България?
– Рано е да се правят сериозни прогнози. Според нашето вътрешно планиране

общият брой пътници ще се увеличи с около 20%, в сравнение с 2022 г.

Но както всички знаят, икономическата криза в Европа може да се задълбочи, инфлацията е много висока, разходите за живот се увеличават драстично. Това са все рискове за туризма като цяло.

Снимка на всички участници от българска страна в гр. Катовице

Моля, позволете ми да направя лично допълнение относно роуд шоуто в Полша: първо бих искал да благодаря на зам.-министъра на туризма Ирена Георгиева и Николай Костов – аташе по туризъм на България в Полша, за тяхната подкрепа. Тяхното участие беше много важно, защото повишава значимостта на събитието за всички участници. Благодаря и на проф. Модева и на министъра на туризма Илин Димитров за подкрепата и финансовия им ангажимент!

Но също така и на участващите членове на Алианс Българско Черноморие, както и на другите участници, които сформираха страхотен екип през тази седмица! Сигурен съм, че гостите от Полша бяха впечатлени, че

действахме като един отбор, а не като състезатели!

B2B срещи в гр. Катовице

Милена Тодорова, Мениджър проекти и маркетинг на Алианс Българско Черноморие, работеше усърдно, за да бъдат тези събития възможни! Така че благодаря на всички участващи компании:

AIA (Aсоциация на инкаминг агенциите)

Balkan Holidays Services

BUBSPA 

Duni Royal Resort

Фрапорт България – Летища Варна и Бургас 

Grifid хотели

Go2Holiday

Хотел Flamingo beach

Melia Hotels International

MTS Globe

К.к. Албена

Св. Св Константин и Елена Холдинг

Solvex

Topola skies resort

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE