Министър Димитров: Сред нашите приоритети за утвърждаване на имиджа на страната ни като целогодишна дестинация е създаването на единен дигитален пътеводител
Министър Димитров: Сред нашите приоритети за утвърждаване на имиджа на страната ни като целогодишна дестинация е създаването на единен дигитален пътеводител

София. Над 150 участници се включиха в международната проява „Конференция за дигитална трансформация в туризма“, която се провежда в Гранд хотел Милениум в София и е под патронажа на президента на България Румен Радев.

Инициативата се реализира в изпълнение на нашия проект в рамките на Дунавската стратегия на ЕС, където заедно с Румъния сме координатори на приоритетна област 3 „Култура и туризъм“.

Конференцията, в която има сериозно международно участие и поставя важните теми и решения на деня при дигитализацията, бе открита официално от министъра на туризма д-р Илин Димитров. Той благодари на всички, които присъстват в залата, както и на всички, които имат възможността да участват онлайн.

”Вашата ангажираност е ярко доказателство за това колко значима е темата за дигитализацията в туризма. Очевидно е, че тази индустрия, която е изключително важна за икономиката на Европа и света, е в процес на динамична трансформация и промени. Те бяха ускорени от няколко мащабни кризи. Усетиха ги всички, които работят в туризма и се надявам, че с общи усилия ще ги преодолеем успешно. Много са негативните ефекти от актуалните предизвикателства пред нас, но нека не забравяме и нещо друго – криза може да означава и път за развитие. Кризите са ни необходими, за да преоценим действията си, да начертаем нови политики и да намерим нови решения”, заяви министърът.

​​“Дигитализирането на туризма е необратим процес на модернизацията на сектора. Аз искрено вярвам, че тя може да намери отлична почва именно в нашите държави от Дунавския регион и Балканите. Всички ние разполагаме с отлични IT специалисти и експерти. Имаме визията, идеите и иновациите, за които ни вдъхновяват представителите на научната общност. Сигурен съм, че тези идеи ще бъдат успешно приложени от туристическия бизнес, в услуга на потребителите.

​​В този процес Министерството на туризма вече среща изключително широка подкрепа, за което съм сърдечно благодарен. На първо място, тук имаме представители на страните от басейна на Дунав и Балканите – Германия, Унгария, Австрия, Словения, Сърбия, Хърватия, Украйна, Румъния, Черна гора, Гърция. Сред присъстващите е изпълнителният мениджър по култура и туризъм на Черноморското икономическо сътрудничество Сандра Вуинович. Наши партньорски институции по политиките за дигитализация са министерствата на иновациите и растежа, на вътрешните и на външните работи, на културата, на земеделието, както и много други. В рамките на днешните дискусионни панели ще имаме възможността да чуем и разберем кои са успешните практики на водещи компании в тази сфера. Ще бъде изложена и визията на научната общност”, каза Димитров

​​“Домакинството на България е прекрасна възможност да изложим своята визия за дигиталната трансформация на туризма. Сред нашите приоритети за утвърждаване на имиджа на страната ни като целогодишна дестинация, която предлага истинско разнообразие, е създаването на единен дигитален пътеводител, който да посреща всеки, влязъл в пределите на страната ни. Тази виртуална карта на България ще обединява различни елементи на туристическата услуга и продукт – като културни и винени маршрути и фестивали; фермерски пазари, развиващи местните общности; значими природни обекти и знакови забележителности от културно-историческото ни наследство, които представляват интерес за всеки гост на дестинацията”, добави туристическият министър. 

Той е категоричен, че това ще повиши нивото на туристическата услуга и ще даде възможност и на нашите сънародници, и на гостите ни от чужбина да се насладят на множество преживявания и продукти. Ще има и съвсем практическа насоченост – впадащото меню на картата ще са интегрирани разнообразни функции и възможности за достъп до повече информация. Това ще позволи лесно планиране на кратки посещения – транспортна свързаност; правене на резервации; закупуване чрез QR код на билети за музеи, концерти и разнообразни събития; виртуални видео-разходки, подготвени от екскурзоводи или блогъри, фотографи и пътешественици; както и още много други идеи, които могат да бъдат надграждани във времето и по-дългосрочно. В проекта ще се включат различни институции и обществените медии.      

​​“Дигиталната карта на страната ни ще даде прекрасен ориентир къде могат да се насладят туристите на чудесната българска кухня, кои са водещите ни атракции и забележителности. Ние работим за утвърждаването на нашия бранд зад граница, но сме на разположение да интегрираме българските възможности и в рамките на съвместни трансгранични туристическипродукти, които заедно да предлагаме на туристи от далечни пазари. Това също е един от най-важните ни приоритети. Имаме вековни връзки на приятелство, на общи традиции и обичаи и със съседните ни страни, и с тези от басейна на река Дунав. Защото ние сме заедно в европейското семейство. Това е чудесна основа за развитие на нашия туризъм, който трябва да бъде модерен, дигитален и устойчив”, каза още Димитров.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE