Бургас организира информационен тур за туроператори от цялата страна
Бургас организира информационен тур за туроператори от цялата страна

Бургас. Бургаската регионална туристическа камара отправи предложение Министерство на туризма да помисли за подпомагане на туроператорите, които се занимават с  входящ туризъм. Един от мотивите за предложението е, че компаниите, които привличат туристи в България, вливат  свежи средства чрез посетителите.

Това се казва в позиция на БРТК, разпространена днес относно предложенията за разходване на средствата от актуализацията на бюджета за стимулиране на ваксинацията, както и за Организацията и управлението на туристическите райони /ОУТР/.

“Приканваме Министерство на туризма да помисли за подпомагане на туроператорите, занимаващи се с входящ туризъм, защото основно чрез тях се вливат свежи средства в страната. Активността им през летния сезон за реклама на страната като благоприятна туристическа дестинация и борбата за привличане на туристи беше завидна. На зимните курорти им предстои да се мобилизират и да работят за качествено обслужване на туристи при липсата на ентусиасти да работят в бранша. Считаме, че влагането на средства в раздуване на администрацията на Организациите за управление на туристическите райони /ОУТР/ не е най- правилния ход да съживим нещо, което не е работило толкова години.

По – скоро скромната администрация на ОУТР да използва отпуснатите средства за подпомагане на сектора като работи в тясна връзка с местните Неправителствени организации /всички от най – малката до най – голямата/, да се организират доброволни екипи по места, които да работят за позиционирането на района като атрактивна туристическа дестинация.

Сигурно сте наясно колко много работа има да се свърши, най – елементарното туристическите ни обекти са в окаяно състояние и най – сложното наред с ниската ваксинация, липсата на контрол за спазване на закона е активирал в пъти сивата икономика и намалява атрактивността на професиите свързани с туристическия бранш. Вече не е престижно да си екскурзовод, хотелиер, ресторантьор в момента това е наказание”, посочват от туристическата организация.

От БРТК настояват министър Балтова да излезе с ясна позиция относно предложението за стимулиране на ваксинацията чрез томболи и предметни награди.

“Ваксинацията е доброволен осъзнат акт на всеки гражданин за предпазване от заболяване. Тя не би следвало да се стимулира с награди, а с разяснителни кампании от нейната полезност. Българинът е мнителен по природа, а годините на прехода определят всяко едно негово действие от съмнението в доброто и полезността. Считаме, че тези действия на министерството от една страна ще се разходят по безсмислен начин, а от друга могат да доведат до обратен ефект.

Този ефект ще се подсили и с второто решение по предложение на част от НПО в туристическия сектор, да се въведе сертификат за ваксинация наравно с ПСР и антигенен тест при посещение на хотели и заведения за хранене. На България и в частност на браншът им предстои тежка зима както сочат всички изследвания, в този смисъл всеки един лев следва да се харчи разумно и в полза на бизнеса и населението. При ниска ваксинация да въведеш изискване за сертификат за ваксинация, ПСР или антигенен тест е равносилно на затваряне на туристическия сектор. Това не е стимулиране, а налагане на по- големи ограничения на бранша”, смятат от БРТК.

Туристическата организация апелира всеки един лев, отпуснат за сектора, да бъде разходен мъдро и с грижа за отрасъла. Предлага се да се работи в следните насоки:

  1. Позициониране на районите като атрактивни туристически дестинации заедно с НПО и ОУТР. Препоръчително е районите да се окрупнят и да останат четири – Българско Черноморие/ Варна и Бургас/, Северна България/район Дунав/ и Централен район /район Долината на розите, район Тракия и район Родопи Старопланински район /район Стара планина/, Югозападна България /район Пирин и район София/. Така по лесно биха работили на малки групи но с еднакви цели:  привличане на туристи по българското Черноморие, позициониране на туристическата дестинация като място за семеен морски отдих, ваканционен туризъм и друг вид туризъм характерен за този регион.
  2. Подпомагане на туроператори входящ и вътрешен туризъм, хотелиери и екскурзоводи работили през 2020 и 2021 основно в туристическия сектор, които са допринесли за популяризирането на страната и привличането на туристи.
  3. Организирането на мобилни екипи за работа с помощта на НПО по места, които да провеждат разяснителна кампания от необходимостта от ваксинация, както и да могат да извършват такава на място.
  4. И не на последно място министерство на туризма трябва да помисли за дигитализацията на сектора и провеждането на обучителни курсове за кадрите в сектора. България е на последно място по дигитализация. В голяма степен това оказва влияние и при избора на работа.

 Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE