Българският туризъм и туроператор има дълбока концептуална грешка, каза пред БНР Румен Драганов – директор на Института за анализи и оценки в туризма. Според него ни е необходим гаранционен фонд или застраховка, която да е равна на гаранционния фонд. Парите на туристите трябва да бъдат гарантирани до последния момент, както и тези на лицата, на които се дължат пари по света, категоричен е той:
„Когато говорим за ЕС и за Директива на ЕС, която трябваше да бъде имплементирана и е имплементирана по един фалшив начин в българския Закон за туризма. Европейците казват – парите на този, който отива на туристическо пътуване чрез туроператор са негови пари до момента, в който той получи изцяло обещаната по договор услуга. В нашия случай сме извършили едно престъпление и то е извършено от най-висше място – самото Министерство, което е вносител на промените в закона, Народното събрание, което е потвърдило промените, внесени от Министерство на туризма, и в края се получава така, че сме измамили ЕС и тази директива – все едно ние сме имплементирали по някакъв начин текстовете в закона и какво сме направили – една туристическа застраховка – ако човекът не получи обещаното, той трябва да събира касови бележки, след това да се върне в България, да се нареди на опашка и да чака пари, но те са в размер, който застрахователят е определил като размер съгласно договора с туроператора, не може да се получи никакво обезщетение за морална щета или друго, като цяло въобще може да не получи пари“.
Драганов направи коментара си във връзка със случая с българските туристи в Охрид, чиято екскурзоводка обяви, че е изгубила парите, с които е трябвало да заплати престоя им за посрещане на Новата година:
„Този случай е малко по-интересен от класическия случай на измама. Много е трудно да определим точно коя е измамената страна. Туроператорът практически е получил обещаното, туристите – също. Имаме екскурзовод, който твърди, и това е възможно да е така, че е изгубил парите и не се е разплатил с хотелиера и ресторантьора. … Между България и Македония имаме много добре уредени връзки и е изключително странно как туроператори, какво заобикаля и какво крие, когато не е превел сумата по банков път. Няма никаква причина, независимо от размера на сумата, тя да не бъде преведена по банков път“, коментира Румен Драганов в предаването “Преди всички”.
Българските туроператори би трябвало да бранят своето име и да не допускат такива случаи с човек, който няколко пъти вече губи пари, каквито публикации вече излязоха, смята специалистът. БНР
- Харесай страницата на BGtourism.BG и във фейсбук ТУК, за да научавате по-бързо новините ни!
- Изпращайте снимки и информация на office@bgtourism.bg по всяко време!
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE