София. С вълнение и с ентусиазъм първият конгрес за Бранд България изпълни най-голямата зала за 500 души в Университета за национално и световно стопанство. Катедра „Икономика на туризма“ организира конгреса „Бранд България – гостоприемство в четири сезона. През визията на младите таланти“, който премина под мотото „Туризмът за един по-добър свят“, съобщиха за Bgtourism.bg организаторите от УНСС. „Главните герои“ в събитието бяха студенти от общо 35 специалности в УНСС (над 1200 души). Чрез предварително тайно гласуване те излъчиха отбори победители, които пред експертно жури и пред представители на туристическия бизнес представиха най-добрите маркетингови видеа по тяхна идея и сценарий, в които те са актьори.

Идеята е авангардна, тъй като в социалните медии се генерират множество видеа, голяма част от които с много по-силен маркетингов ефект от традиционните медийни материали. Това е една от причините, поради които екипът на катедра „Икономика на туризма“ предприе в проекта да се включат огромен брой студенти (над 1200) от най-големия бизнес университет, за да онагледят визията на младите за това как трябва да се презентира дестинация България. Тяхната гледна точка беше съпоставена с тази на експертите, участващи в Конгреса (над 50 представители на бизнеса и местните власти). Гости на събитието бяха и водещи училища по Икономика и туризъм от най-развитите туристически дестинации.
Проф. д-р Димитър Димитров, ректор на УНСС, откри конгреса, като изрази подкрепата си за дейността на катедрата, организирала в последните две години 20 събития, посветени на развитието на Бранд България. „Най-радостното е, че това, което прави катедра „Икономика на туризма“, се подкрепя от българския туристически бизнес. Адмирирам усилията на катедрата за популяризирането на Бранд България, адмирирам включването на толкова много млади хора, които да участват в изграждането на Бранд България“, каза ректорът и пожела успех на участниците в конгреса.
„Ако искаме да живеем в един по-добър свят, ние трябва заедно да работим и да показваме красивото в нашата страна, като започнем от природните дадености и четирите сезона, които имаме, и преминем през културата и историята на България. Този конгрес успява да събере на едно място опита на академичната общност, смелостта на предприемачите и енергията на младите хора и това показва, че ние правим нещо добро, нещо смислено, нещо, което дава път на младите таланти да развият своите умения, да вярват в собствените си сили“, каза Павлин Петров, заместник-министър на туризма. Той поздрави студентите за тяхната инициативност и мотивация да популяризират българските дестинации.
„Студентите са бъдещето на нашата икономика, те ще продължат нашите усилия и ще работят за едно по-добро бъдеще, за един по-добър свят. Искаме студентите да покажат своята визия за Бранд България, защото много често виждаме, че това, което се излъчва в социалните медии, в дигиталните канали, се разминава с това, което се излъчва в националните медии. Интересува ни по какъв начин младите хора виждат нашата страна. Много често се оказва, че визията на експертите е по-различна от тази на младите таланти“, заяви проф. д-р Мариана Янева, ръководител катедра „Икономика на туризма“. Тя изрази надеждата си, че този конгрес няма да остане единствен и следващата година да се направи със средните училища по икономика и туризъм.

Сред официалните гости беше и Кирил Вълчев, генерален директор на БТА, който благодари за ползотворното партньорство между университета и агенцията. „Голямо предизвикателство е да намерим това, което наричаме бранд, бранд на България, който едновременно да я прави разпознаваема, отличителна, уникална и да буди доверие в тези, които ще се интересуват от страната ни. А тази хубава идея да бъдат поканени младите българи да търсят този символ, този етикет на страната ни, наистина трябва да бъде приветствана“, каза директорът на БТА.
Съорганизатори на конгреса са Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BAHE) с изпълнителен директор Георги Дучев, Българската асоциация за туризъм (БАТ) с председател д-р Ивелин Кичуков и Сдружение на хотелиери и ресторантьори „Велинград и Западни Родопи“ с представител Владимир Ников. Събитието беше подкрепено още от представители на местната администрация, бизнеса и образованието от дестинации като Банско, Велинград, Благоевград и др. Г-н Дучев, г-н Кичуков и г-н Ников бяха и част от експертното жури, заедно с проф. д-р Мариана Янева, ръководител катедра „Икономика на туризма“, и експертите от катедрата проф. д-р Еленита Великова и доц. д-р Ася Панджерова.

Съорганизаторите поздравиха университета и катедрата за идеята и реализацията на този Първи национален конгрес. Георги Дучев акцентира върху изключителната полезност на това състезание, на което се номинират най-оригиналните идеи, от които България като дестинация има нужда, а Ивелин Кичуков подчерта, че идеята е „Бранд България наистина да стане една световно разпознаваема дестинация. България да заеме своето място, което наистина заслужава“. Владимир Ников пожела на всички студенти, които учат туризъм, да бъдат успешни, да обичат туризма и да ходят с удоволствие на работа.
Членовете на журито и присъстващите в залата коментираха как по съвременен начин да комуникираме и представяме дестинация България пред вътрешните и международните туристи по 9-те туристически района. След всяко видео експерти от бизнеса даваха и своята гледна точка за представянето на дестинацията ни в четири сезона с приоритет на културата, изживяванията, уелнеса и бизнес туризма.

Сцената осветиха най-добрите девет отбора от млади таланти от различни специалности в УНСС с техните идеи и видеа, които бяха стигнали финала, оценени демократично и тайно от техните колеги в отделните специалности. Бяха показани деветте маркетингови видеоклипа за различните туристически райони в страната и експертното жури излъчи първите три:
- Район Рила-Пирин, заснет от студентите Атанаска Иванова, Виктория Стефанова и Памела Симеонова от специалност „Международен туризъм и икономика“, III курс.
- Район Южно Черноморие, заснет от Александра Георгиева, Анна Спасова, Живко Джиновски и Миа Радкова от специалност „Маркетинг и стратегическо планиране“ с преподаване на английски език, II курс
- Район София, заснет от Николета Тодорова, Рая Стоилкова, Велислава Пецева, Неделина Минкова и Антония Левакова от специалност „Икономика на човешките ресурси“, II курс
Всички екипи получиха грамоти и награди от спонсорите от бизнеса, не само спечелилите първо, второ и трето място, но и останалите, които бяха победителите в своя район:
- Район Родопи – Николай Кятипов, Полина Пчеларова, Цветелина Петкова, Христина Василева
- Район Дунав – Михаил Коев, Мария Костадинова, Георги Иванов, Мирослав Асенов
- Район Тракия – Радина Тодорова, Десислава Митева
- Район Розова Долина – Стефан Зец, Виктория Георгиева, Цветина Иванова, Марина Евгениева, Наил Халилов
- Район Стара Планина – Мария Найденова, Преслава Йорданова, Ивайла Шаламанова, Албена Петкова, Николай Найденов
- Район Северно Черноморие – Стелиана Спасова, Галя Станчева, Ели Узунова
Участвалите екипи бяха наградени с предметни и парични награди от съорганизаторите и от спонсорите на събитието – дългогодишни партньори на катедра „Икономика на туризма“ от водещи туристически организации и бизнеси, както и от Националното представителство на студентските съвети в България.
Маркетинговите видеа на студентските екипи са публикувани в специална плeйлиста в YouTube канала на катедрата на адрес:
Текст и снимки Катедра „Икономика на туризма” при УНСС
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE
|
|
ПРЕОТКРИЙ СВЕТА |










































