Сандански. За десети път Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) събра заедно туроператори, представители на българските общини и на държавните институции, за да обсъдят как да си сътрудничат още по-успешно по пътя към създаването на целогодишен и устойчив туристически продукт.
Срещата се проведе от 13-15 ноември 2024 в хотел Medite Spa Resort & Villas Sandanski с любезното домакинство на Община Сандански и подкрепата на Министерство на туризма.
Акцент в юбилейното издание, бе отново устойчивото развитие на културния туризъм в България, но този път през призмата на киното и виното, археологията и литературата и преди всичко добрата комуникация.
Форумът бе открит официално от Димитрина Горанова – председател на АБТТА и д-р Даниела Стоева – зам.-председател на АБТТА, Атанас Славчев, кмет на Сандански. Присъстваха Кирил Вълчев, генерален директор на БТА, Десислава Михалкова – експерт в Дирекция “Туристическа политика” в Министерство на туризма, която прочете и поздравителен адрес от министъра на туризма Евтим Милошев.
Презентация на туристическите ресурси на община Сандански беше подготвена и представена от учениците от паралелка с направление туризъм в професионалната гимназия гр. Сандански.
В първия модул на тема “Силата на комуникациите в контекста на Плана развитие на културния туризъм в България” основните акценти бяха как да се комуникират ефективно културно-туристическите дестинации и маршрути в България, така че туристическият продукт да става все по-видим и разпознаваем.
Участници в дискусията бяха Кирил Вълчев, генерален директор на БТА, Антон Пенев, директор ОП Туризъм, София, Десислава Михалкова Министерство на туризма и Ясен Танев, Цифров иновационен хъб „Тракия”.
Кулминацията беше на втория ден от събитието с изключително интересните участници и теми:
„Киното – възможност за популяризиране на дестинацията”
С участието на:
Павлина Караджова, зам.-кмет, Сандански,
Надежда Цветкова – изпълнителен продуцент на сериала “Вина”
Любка Зикатанова – Вила Мелник
Сдружение на хотелиерите, ресторантьорите и туроператорите – Сандански
Можем ли да постигнем ефект за развитието на туристическата дестинация подобен на сериала “Игра на Тронове” – отговорът е ДА, но с подходящите маркетингови инструменти и институционална подкрепа.
Дискусията беше много интересна и активна с всички участници в залата, които се обединиха по предложението на Манол Тодоров, заместник-кмет на Бургас, АБТТА да поеме ангажимент да координира обща позиция към Министерство на културата и Министерство на туризма.
Темата „Силата на синергията между археология, история и литература” с участието на: проф. Л.Вагалински, ръководител на разкопките на античния град Хераклея Синтика, Деултум, Нове,
Трансмариска и др. и Ирина Вагалинска – журналист, писател, автор на историческия трилър „Мистерии в Хераклея Синтика” постави на дискусия въпросът за маркетинговият ефект и вдъхването на живот на археологията чрез художествена интерпретация за историята мястото и “разказа”. За колегите, които бяха прочели книгата, археологическите артефакти направо оживяха.
Наред с участниците в дискусионните панели, презентации на дестинациите представиха и общините: Габрово, Видин, Казанлък, Варна, Бургас, Панагюрище, Петрич, Хисаря, Горна Оряховица.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE