Slide
Slide
Slide
Slide

Бургас. Български хотели влязоха в каталозите за туризъм на най-големите австрийски застрахователни компании. Това заяви по време на 11-ия годишен конгрес на българския съюз по балнеология и СПА туризъм в Бургас д-р Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА).

Това е в резултат на представянето на България на най-голямото изложение във Виена през март т.г., на което представителите на браншовата организация представиха възможностите на страната ни като дестинация за целогодишен и качествен здравен туризъм.

В каталозите на две от големите застрахователни компании в Австрия вече са хотелите на курорта “Албена” и Грифид хотели в Златни пясъци, които вече посрещат гостите от Австрия и предлагат здравословни програми.

Плугчиева посочи, че е важно след края на сезона да се направи равносметка какъв е интересът и каква е реакцията на гостите от Австрия. Идеята e България отново да се представи впечатляващо, отзивите на туристите да са добри, както и да се работи върху актуализацията на рекламните материали на страната ни.

На форума Плугчиева заяви, че на база директива на ЕС-VO 883/2004 Австрия има двустранни споразумения с Германия, Италия, Унгария и Израел, като България може да бъде петата държава. Направени са постъпки за двустранно споразумение пред Bundesministerium fur Soziales, Gesundheit, Pflege und Konsumentenschutz – Wien.

Днес д-р Плугчиева говори по темата “Позициониране на България като дестинация за качествен здравен туризъм на пазари Австрия и Норвегия”. “Сред необходимите следващи действия са: привличане в проекта на авиокомпаниите, реализиращи въздушната връзка между Австрия и България – Виена-София, Виена-Варна, Виена-Бургас; организиране на активна и атрактивна реклама за представяне на продукта на българския и здравен спа туризъм в Австрия чрез организиране на представяне на BUBSPA традиционно във Виена и по възможност в отделните провинции в Австрия; фокус върху дигиталната реклама в австрийски медии и туристически портали и др.; да се подготви специален рекламен видео продукт за здравния и уелнес туризъм за австрийския туристически пазар; участия в изложения за здравен туризъм в Австрия, представяне и реклама на BUBSPA в лекарския съюз в Австрия; посещение у нас на австрийски специализирани журналисти и представители на застрахователни компании. Важна част е и разширяването на проекта чрез привличане на други целеви групи и прилагане на модела уелнес туризъм + винен, културен, исторически, приключенски и др.”, каза Плугчиева, която със своя дългогодишен опит и контакти направи изключително силна година в областта на туризма като посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

“Привличането на пенсионери от Австрия е важен коридор, по който работим. Става въпрос за организирани туристи, или такива, които да дойдат у нас на партиен принцип, допълни Плугчиева. Тя посочи, че са проведени срещи и разговори – от една страна със социалдемократите, от друга – с консерваторите. Целта е да се осигури възможност на австрийските пенсионери да почиват у нас преди началото на сезона и след него. Много е важно тези хора да бъдат привлечени, тъй като късият сезон у нас е изключителен минус за страната ни, обясни тя. Д-р Меглена Плугчиева допълни, че пазар Румъния не може да бъде приеман като даденост и трябва да продължи активната работа по рекламата в съседната държава. Полша, Швейцария, Турция, Босна И Херцеговина, Черна гора също са важни за България пазари, коментира още Плугчиева. Тя счита, че пазар Турция трябва да се отвори и държавата ни да направи необходимото за осигуряване на по-облекчени условия за турските граждани.

Очаквайте в Bgtourism.bg интервю с д-р Меглена Плучиева

ESPA e една от неправителствените организации, избрана да работи с Европейската комисия в рамките на програмата EU4 Health през следващите две години – 2025 и 2026 г. Това каза в Бургас Чила Месози, главен секретар на Европейската СПА Асоциация (ESPA), цитирана от БТА.

Основният фокус на ESPA през този период ще бъде върху рекламата и промотиране на туристическите услуги, насочени към здравето, профилактика и рехабилитацията. Надявам се, че като партньор в комисията, в рамките на тази програма, ще имаме възможност за повече влияние върху рекламирането на този вид услуги, посочи тя.

Чила Мезоси/Снимка Руслан Йорданов

“Членството в ESPA предоставя големи възможности. Имахме възможност да рекламираме България в рамките на голяма промоционална туристическа кампания, на високо равнище, където България бе представена пред пазарите – САЩ, Израел, Китай. Ако привлечем 0,1 на сто интерес от Китай за спа туризма в Европа, това ще бъде успех. Специално за България наблегнахме и върху историческия и културния туризъм, върху розовата долина, термалните води и римските бани”, заяви Месози. Днес тя участва в панела “Маркетинг и PR на здравния туризъм”, провел се в рамките на 11-я годишен конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който се проведе в Бургас. Месози коментира, че обратната връзка с клиента е много важна, защото той може най-добре да оцени, това което му се предлага.

Винаги, когато идвам в България и ползвам услугите в сферата на балнеологията, съм много впечатлена от високото качество, което предлагате. Досега обаче не съм видяла публикувано интервю с клиент, който е ползвал тези ваши услуги и е разказал за това изживяване. Всъщност с това трябва да започнете, именно с обратната връзка с клиентите, заяви Месози на присъстващите на форума представители на туристическия бранш.

“Знаете ли защо толкова много обичам да идвам в България. Защото всеки път откривам нещо ново, което може да бъде много известно, но вие си го криете”, каза тя.

Журналисти от Германия са на посещение по северното българско Черноморие, за да се запознаят с възможностите за туризъм, които районът предлага, заяви Кармен Щрук, официален представител на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм в Германия.

Сподели публикацията