Slide
Slide

София. „Сега е моментът и да сме креативни, да използваме времето и представим по един нов и креативен начин, дестинация България и услугите на всяка една компания, свързани с организирането и провеждане на събития“, заяви Теодора Жилкова – изпълнителен директор на Българското конгресно бюро, по време на уебинара, организиран от ИАНМСП и София Тех Парк. Темата на срещата, която събра ключови представители на събитийната индустрия в България на отворена дискусия, бе „Пак ще се срещнем – Бъдещето на конгресния бизнес след COVID-19.

Теодора Жилкова посочи, че в момента усилията се насочат към създаването на мерки и правила за работа, които да позволят на организаторите на събития и всички заинтересовани, да „отворят спокойно врати“ след изтичане на извънредното положение и адаптират бизнес средата за по-успешно излизане от кризата.

„Заетостта на хотелите в Европа варира от 0 до 20%, това е безпрецедентно“, заяви маркетинг мениджърът на х-л „Метрополитън“ София Мартина Божанска.

Световната организация за туризъм предвижда спад от 20-30%, допълни тя, че работещите в момента хотели са водещите иноватори в сектора, които ще въведат промените след обявеното извънредното положение у нас и по света. Тя предвижда въвеждане на нови технологии и стандарти в хотелиерския бизнес относно поддържането на хигиена.

„Поне за момента съм оптимист, независимо от добрите технологии за комуникация, събитията имат място в нашия живот, не само заради нас самите, които сме в бизнеса, събитийната индустрия се промени по някакъв кардинален начин това никак няма да е добре – човешкият контакт променя изцяло съдби“, коментира изпълнителния директор на София Тех Парк Тодор Младенов.

„Извънредното положение ни завари след много силни три години – повечето ни събития към момента са оставени за по-напред през 2020 година. Към момента обаче нямаме отлив за желание за организиране на събития, правим всички възможно нещата да продължат по този начин“, коментира мениджър „Събития“ към СТП Пламен Славчев.

„Мислим сериозно как бихме могли да подпомогнем МСП у нас. До момента изложенията и търговските мисии се провеждаха със символично финансово самоучастие на фирмите. В момента обмисляме как да то премахнем и да финансираме 100% от участието на компаниите по време на международни и български панаири и търговски мисии. Също така имаме индикативна програма за организация на много конференции в България – чакаме ударно да стартираме събития в първия момент, в който можем. Имаме ресурса „да избухнем“ след края на извънредното положения с полезни за бизнеса събития“, заяви изпълнителния директор на ИАНМСП Бойко Таков.

Таков допълни, че в сайта на Агенцията вече е налично специално информационно приложение, в което МСП могат да намерят информация за различни финансови инструменти, нормативни актове и анализи, които ще е от помощ в ситуацията, породена от COVID-19.

Пълен запис от срещата можете да намерите тук: https://www.youtube.com/watch?v=wltPo6o-c4s

„Пак ще се срещнем – Бъдещето на конгресния бизнес след COVID-19 е втори уебинар, в който София Тех Парк е инициатор и съорганизатор в рамките на инициативата на научно-технологичния парк „Дерзай“, която е насочена към активните млади хора, новатори, предприемачи, учени, студенти, ученици. „Дерзай“ ще продължи да представя и през следващите седмици различни гледни точки и мнения по отношение на предизвикателствата, породени от кризата, която завладя света през последните месеци, както и ще се опита да посочи примери за добри практики и да предостави съвети от експерти.

SMEs Webinars са серия онлайн семинари, организирани от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия, целящи да запознаят българския бизнес с дигиталните инструменти за промоция, маркетинг, управление и анализ, както и да развият презентационните и стратегическите умения на служителите на всички нива в компаниите.

Предходните издания на SMEs Webinars представиха темите за успешните техники за увеличаване на продажбите, развитие и внедряване на иновации, киберсигурност, комуникации и управление на бизнес в условията на криза. Близо 2300 представители на българския бизнес взеха участие в онлайн семинарите, в които лектори бяха водещи бизнес експерти и представители на академичната общност в страната.

#ОстанетеСиВкъщи и „ИзберетеВаканциявБългария

Онлайн туристическо изложение „Резервирай в България“ ще се проведе от 8 до 10 май

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията