Бургас. Бургаската регионална туристическа камара отправи предложение Министерство на туризма да помисли за подпомагане на туроператорите, които се занимават с  входящ туризъм. Един от мотивите за предложението е, че компаниите, които привличат туристи в България, вливат  свежи средства чрез посетителите.

Това се казва в позиция на БРТК, разпространена днес относно предложенията за разходване на средствата от актуализацията на бюджета за стимулиране на ваксинацията, както и за Организацията и управлението на туристическите райони /ОУТР/.

„Приканваме Министерство на туризма да помисли за подпомагане на туроператорите, занимаващи се с входящ туризъм, защото основно чрез тях се вливат свежи средства в страната. Активността им през летния сезон за реклама на страната като благоприятна туристическа дестинация и борбата за привличане на туристи беше завидна. На зимните курорти им предстои да се мобилизират и да работят за качествено обслужване на туристи при липсата на ентусиасти да работят в бранша. Считаме, че влагането на средства в раздуване на администрацията на Организациите за управление на туристическите райони /ОУТР/ не е най- правилния ход да съживим нещо, което не е работило толкова години.

По – скоро скромната администрация на ОУТР да използва отпуснатите средства за подпомагане на сектора като работи в тясна връзка с местните Неправителствени организации /всички от най – малката до най – голямата/, да се организират доброволни екипи по места, които да работят за позиционирането на района като атрактивна туристическа дестинация.

Сигурно сте наясно колко много работа има да се свърши, най – елементарното туристическите ни обекти са в окаяно състояние и най – сложното наред с ниската ваксинация, липсата на контрол за спазване на закона е активирал в пъти сивата икономика и намалява атрактивността на професиите свързани с туристическия бранш. Вече не е престижно да си екскурзовод, хотелиер, ресторантьор в момента това е наказание“, посочват от туристическата организация.

От БРТК настояват министър Балтова да излезе с ясна позиция относно предложението за стимулиране на ваксинацията чрез томболи и предметни награди.

„Ваксинацията е доброволен осъзнат акт на всеки гражданин за предпазване от заболяване. Тя не би следвало да се стимулира с награди, а с разяснителни кампании от нейната полезност. Българинът е мнителен по природа, а годините на прехода определят всяко едно негово действие от съмнението в доброто и полезността. Считаме, че тези действия на министерството от една страна ще се разходят по безсмислен начин, а от друга могат да доведат до обратен ефект.

Този ефект ще се подсили и с второто решение по предложение на част от НПО в туристическия сектор, да се въведе сертификат за ваксинация наравно с ПСР и антигенен тест при посещение на хотели и заведения за хранене. На България и в частност на браншът им предстои тежка зима както сочат всички изследвания, в този смисъл всеки един лев следва да се харчи разумно и в полза на бизнеса и населението. При ниска ваксинация да въведеш изискване за сертификат за ваксинация, ПСР или антигенен тест е равносилно на затваряне на туристическия сектор. Това не е стимулиране, а налагане на по- големи ограничения на бранша“, смятат от БРТК.

Туристическата организация апелира всеки един лев, отпуснат за сектора, да бъде разходен мъдро и с грижа за отрасъла. Предлага се да се работи в следните насоки:

  1. Позициониране на районите като атрактивни туристически дестинации заедно с НПО и ОУТР. Препоръчително е районите да се окрупнят и да останат четири – Българско Черноморие/ Варна и Бургас/, Северна България/район Дунав/ и Централен район /район Долината на розите, район Тракия и район Родопи Старопланински район /район Стара планина/, Югозападна България /район Пирин и район София/. Така по лесно биха работили на малки групи но с еднакви цели:  привличане на туристи по българското Черноморие, позициониране на туристическата дестинация като място за семеен морски отдих, ваканционен туризъм и друг вид туризъм характерен за този регион.
  2. Подпомагане на туроператори входящ и вътрешен туризъм, хотелиери и екскурзоводи работили през 2020 и 2021 основно в туристическия сектор, които са допринесли за популяризирането на страната и привличането на туристи.
  3. Организирането на мобилни екипи за работа с помощта на НПО по места, които да провеждат разяснителна кампания от необходимостта от ваксинация, както и да могат да извършват такава на място.
  4. И не на последно място министерство на туризма трябва да помисли за дигитализацията на сектора и провеждането на обучителни курсове за кадрите в сектора. България е на последно място по дигитализация. В голяма степен това оказва влияние и при избора на работа.

 Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!