Има един незаобиколим закон – колкото по-популярен става Instagram, толкова повече снимки на храна ще виждате в интернет.
Шегата настрана.
Все повече ресторанти осъзнават възможностите за безплатен маркетинг, изобретявайки най-различни форми на интериор или посуда, която да приканва посетителите да снимат, респективно да споделят, поръчката си в Instagram.
Това създава цял нов бизнес, в който ресторанти и барове се надпреварват да поръчват специални уникални изделия – от маси до фаянсови плочки.
По думите на Йен Пелка, собственик на бара за шампанско The Riddler, намиращ се в Сан Франциско, САЩ, Instagram е новата версия на рекламата „от уста на уста“, пише Profit, позовавайки се на CNBC.
Всяка вечер около половината от нейните клиенти публикуват снимки от изживяването си в бара. Тя изчислява, че приблизително всички клиенти, идващи извън града, са чули за The Riddler благодарение на Instagram.
Заведението на Пелка разполага с внушителен екстериор, който провокира посетителите да правят снимки още от вратата. Но нейните маси, създадени специално за снимки, карат клиентите да публикуват поръчката си в интернет.
Пелка открила специалните маси именно в Instagram, където попаднала на снимки от бистро в Париж. Така поръчала персонализирани бели маси за своя бар.
“Определено знаем, че хората обичат да снимат отвисоко и мисля, че снимките стават много красиви на бял фон“, казва тя.
Специалните маси разполагат както с името на заведението, така и с надписа, който гласи „Здравей, стари приятелю.“
Когато потребителите публикуват снимките в Instagram, техните последователи ще знаят къде са били, без да се налага да поглеждат към тага за местоположение.
Все пак Пелка се опитва да не позволява на Instagram да се превърне в основна атракция на заведението. Така със спускането на нощта осветлението в The Riddler също се приглушава, макар това да не е добра новина за любителите на снимките.
Йозеф Сзала, директор във Vigor Branding, посочва, че светлината е друга тема, която вълнува клиентите, дори когато говорим за дамските тоалетни. Ресторантите искат осветлението да създава атмосфера, така че клиентите да снимат обстановката.
Подобно на гореосочения бар, дизайнът на Media Noche – ресторант за сандвичи в Сан Франциско, също е повлиян от други места за хранене.
Меделин Маркое и Джеси Бейкър, собствениците на Media Noche, черпят вдъхновение за декорацията си от Куба. След кратко посещение на островната държава, двамата решили да създадат дизайн, който да носи усещането на Хавана.
Дизайнът включва тапети на банани за тоалетната и специално създадени плочки за под, които наподобяват това, което видели, докато били в Куба.
Двамата предприемачи не са очаквали, че тяхното заведение ще се превърне в люби място за Instagram фотосесии.
“Искахме да сме фотогенични, но повече искахме да пресъздадем храната, която видяхме и действително да пренесем хората в Хавана“, казва Маркое.
Но когато отворили през 2017 г., заведението заживяло свой собствен живот, казва Бейкър. Сега двете дами изчисляват, че приблизително половината от клиентите публикуват снимки от посещението си в Instagram.
Заведенията и баровете, които привличат потребителите на Instagram, имат и редица нови възможности. Благодарение на интересния си интериор, заведението Media Noche често бива използвано за заснемането на фотосесии или реклами, което носи допълнителни приходи в касата на Бейкър и Маркое.
Монетата обаче има две страни. Веднъж когато клиентите направят снимките, които искат, повторното им връщане в заведението невинаги се случва. Брандинг експертите посочват, че е изключително важно за всеки бизнес да остане автентичен.
“Трябва да бъдете умни относно това как интегрирате Instagram елементи във вашето пространство, не бива да залагате уловки“, казва Сзала, добавяйки, че за всичко трябва да има цел, тъй като клинетите могат да бъдат изиграни само веднъж.
Майк Кели, съосновател и изпълнителен директор на State of Mind Partners, посочва, че един от начините да останете верни на себе си е да не плащате на Instagram инфлуенсъри с милиони последователи да рекламират заведението ви.
Автентично присъствие в социалните мрежи също помага за целта.
“Открихме, че Instagram е действително полезно за ресторантьорски групи, когато те се местят в различни територии и региони“, казва Кели.
Нюйоркската верига ресторанти за вегани By Chloe разчита на оригинален дизайн за всяка една от локациите си. Така потребителите биват стимулирани да посетят всеки един от търговските обекти, за да видят визията му и да продължат да публикуват в социалните мрежи.
Веригата разчита на Instagram още от самото начало, за да привлича клиенти.
„Направихме това напълно съзнателно“, казва съоснователят Саманта Уосер.
By Chloe дори се заиграва с тоалетните в заведението, като по огледалата има различни картинки и апликации, които са идеални за селфи.
Когато By Chloe отворили първия си ресторант, сред клиентите преобладавали предимно млади хора и жени, точно каквата е и аудиторията на Instagram.
Засега Instagram тенденцията по-скоро се наблюдава при малки вериги заведения, но големите играчи на пазара също започват да забелязват новите възможности, като това се вижда при големите вериги за бързо хранене.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE