Любчо Яневски - снимка Руслан Йорданов, bgtourism.bg
Slide
Slide

Туризмът не познава граници! Дългоочакваната въздушна линия София – Охрид, както и София-Скопие, би гарантирала много по-бързо пътуване и свързаност между двете направления, сподели Яневски пред bgtourism.bg.

София. Двуцифрен ръст на туристите от България очакват в Северна Македония в следващите 3-4 години, съобщи за национална информациона агенция bgtourism.bg Любчо Яневски – директор на Агенцията за популяризиране и подкрепа на туризма на Република Северна Македония.
„Все повече българи посещават Северна Македония. Привлекателни за тях са разходките по Охридското езеро, културното наследство и кулинарният туризъм. Българите пътуват с цел туризъм, при приятели или по бизнес. В момента туроператорите основно обслужват туристите с автобусни програми, но се надяваме скоро – през септември-октомври 2020 г., да имаме и директна линия по въздуха между София и Охрид, която ще подобри транспортната връзка между двете държави.

Летище София, снимка Руслан Йорданов

Новият авиомаршрут вече е заложен сред предлаганите дестинации на един от големите туроператори у нас“, заяви Яневски, като се надява да има интерес към чартърните полети, за да могат те да се превърнат в целогодишни.

Той посочи, че в момента голям брой негови сънародници пътуват до нашата страна основно до зимните ни курорти Банско, Боровец, Пампорово, както и до столицата ни София, но очаква следващата крачка да бъде и към българското Черноморие, към красивите плажове около Варна и Бургас, които туристите от Северна Македония да преоткрият.
„През годините сме преминали през много бариери, ще преминем и през още бариери. Ще градим мостове на приятелства и пътувания. Туризмът не познава граници – тепърва туристите от цял свят ще има какво да откриват на Балканите като култура, традиция, кулинария, екотуризъм и др. Нашите държави са красиви и гостоприемни“, сподели още пред bgtourism.bg Яневски.

Охридското езеро

Той посочи, че в Азия през последните години промотират общ туристически продукт между Сърбия, Северна Македония и Черно гора. „Може би трябва да помислим да обогатим този продукт, като включим Албания и България, да рекламираме целия регион, да се помисли в следващите години за общ бранд на Балканите, но на този етап е рано, тъй като всички държави трябва да израснат като визия и като отношения в областта на историята, културата, туризма, за да ги предложат правилно на туристите“, добави Любчо Яневски.

Министърът на туризма на България Николина Ангелкова поздравява Любчо Яневски

В тазгодишното издание на международната туристическа борса „Ваканция и СПА Експо“ в София делегацията на Северна Македония наброяваше повече от 35 души от туроператори и хотелиери, които презентираха своите възможности за туризъм.

Щандът на Северна Македония в София

През миналата година западните ни съседи отчитат ръст от 5% на туристите, като най-много гости имат от Холандия, Полша, България, Сърбия, Хърватска. Значителен ръст имат и от туристите от Гърция и Испания.
„Северна Македония е земя, която трябва да се посети – ние сме дестинация за 12 месеца туризъм. Освен Скопие и Охрид, ние имаме 3 национални парка, 1 200 км планински пътеки за пешеходци, 53 езера, 122 върха под 2 000-2 500 метра, 5 римски града и още много други красиви места, които българските туристи ще преоткрият през следващите години. Българските туроператори имат възможност да предложат много нови и интересни програми на своите клиенти“, заяви още Яневски.

Руслан Йорданов

1 милион уникални потребители посетиха bgtourism.bg за 1 година!

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията