Пловдив. В продължение на пет дни Пловдив отново ще бъде столица на агробизнеса, виното и храните. Над 650 фирми показват постиженията и технологичното бъдеще на селското стопанство, винарската и хранителната индустрия. Изложители от 30 държави представят технологии и техника, материали и препарати, семена и посадъчен материал, вина и високо алкохолни напитки, храни и гурме специалитети в Международен панаир Пловдив от 20 до 24 февруари 2019 г.
„Форумът доби популярност и изгради авторитет, които предизвикват интереса на производители и търговци далеч извън пределите на България. Присъствието на изложители от Европа и Азия е доказателство за големия интерес“, заяви министърът на земеделието Румен Порожанов, преди да открие международните изложби „Агра“ – за селско стопанство, „Винария“ – за лозарство и винарство, и „Фудтех“ – за хранителната индустрия. След като преряза лентата, той разгледа експозициите.
В петото издание на единствения на Балканите мегафорум за агробизнес, вино, храни и оборудване се представят 68 иновации, от които 15 световни и 11 европейски. Специалистите могат да видят разработки на водещи компании и на научните институти от Селскостопанската академия, да посетят над 30 събития от съпътстващата програма. Ценителите имат възможност да се насладят на огромно разнообразие от напитки и храни в Града на виното и деликатесите, където е и изложбата „Вкусове от Италия“.
Участниците демонстрират продукти, създадени според представите на съвременния човек за нов стил на живот, заяви при откриването доц. д-р Иван Сколов, главен директор на Международен панаир Пловдив, който е организатор на мегафорума. В него се включиха 119 нови фирми, а други 35 се завърнаха, което показва, че е предпочитан от бизнеса, добави той.
Според д-р Соколов прави впечатление възходящото развитие на „Фудтех“. Изложителите, предлагащи храни, са двойно повече от миналата година, нарасна и броят на компаниите за техника. „Винария“ представя новата вълна́ българско вино и последно поколение оборудване. „Агра“ показва бързите промени в селското стопанство и ориентирането към по-мащабно инвестиционно мислене.
Панорамата на индустриите, стоящи в основата на модерния начин на живот – екологичен, здравословен и с високо качество, е разположена в шест палати и откритите площи край тях. Те може да се разгледат от 9 до 18 ч., в последния ден до 14 часа. Тогава ще бъдат изтеглени печелившите талони от анкетата за посетители, а трима от тях ще получат наградите, осигурени от Международен панаир Пловдив: бензинова косачка, водоструйка и електрическа фреза.
Силно присъствие на българскина вина, ориентирани към местни сортове има на ВИНАРИЯ 2019. В нея се представят 127 български и чуждестранни изби участват в 27-ото издание на международната специализирана изложба „Винария“. 28 са новите изложители, а 7 компании се завръщат на престижния форум за лозарство и винарство. Със свои продукти се представят Австрия, България, Германия, Гърция, Испания, Италия, Румъния, Словения, Турция, Франция и Швейцария.
„Градът на виното е по-голям и по-интересен. Тази година в него се демонстрират нови продукти, които следват зелената линия и желанието на потребителите за здравословно хранене и по-висок стандарт на живот“, заяви в приветствието си главният директор на Международен панаир Пловдив доц. Иван Соколов. От своя страна изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж. Красимир Коев заяви, че гроздовата реколта през 2018 г. е 153 хиляди тона. „Над 200 са отличията от международни конкурси на български винопроизводители само през 2018 година“, подчерта инж. Красимир Коев. Той посочи, че за 7-а поредна година се наблюдава ръст на износа на вино. 64 млн. литра вино е изнесено през миналата година, а вътрешното потребление е около 120 млн. литра.
В момента се разработва нова концепция и визия на Международния конкурс за вина, спиртни напитки и винено бренди, за да стане още по-авторитетен, съобщиха от Националната лозаро-винарска камара, която е организатор на проявата. Целта е да се привлекат повече чуждестранни журналисти, сомелиери, търговци и ценители, за да може по-добре да се промотира българското вино по света, се казва в официалното становище на Камарата. Новият формат на конкурса ще влезе в сила още догодина – на „Винария 2020“, добавиха от НЛВК.
За пета поредна година Градът на виното, пресъздаващ уникалната атмосфера на пловдивските възрожденски къщи, посреща посетителите със зони за дегустации на най-добрите вина от 11 държави, за гурме демонстрации, за презентации и майсторски класове, както и с места за отдих и магазин, където ценителите могат да купят вина на цени на производителите.
В 11-а палата на панаирния комплекс се презентират храни и кулинария от Апенините в зоната „Вкусове от Италия“, която се провежда за 15 поредна година в рамките на престижната изложба. Вино от Калабрия за първи път представя на своя щанд на „Винария“ известният италиански сомелиер и преподавател в Нов български университет Маурицио Ферери.
В хармония с щандовете за вино и спиртни напитки е позиционирана и изложбата „Фудтех“, на която могат да се дегустират здравословни продукти от хранително-вкусовата промишленост. Тук е разположен и суши бар, който допълва палитрата от вкусни изкушения. Гостите на 11-а палата имат възможността да оценят предлаганите продукти в конкурса „Изборът на потребителя“. Градът на виното очаква своите посетители до 24 февруари в Международен панаир Пловдив.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE