Развитието на спа балнео, здравния и културно-исторически туризъм са с голям потенциал, фокус е и дигитализацията в отрасъла
София. Анализи показват, че се отчита ръст на почивките в крилата на сезона, които обхващат периодите април – май и септември – октомври. Увеличението е в рамките между 7 и 15 на сто в различните месеци, което показва устойчива тенденция на развитие. Важен фактор за тези резултати е, че работим фокусирано върху популяризирането на културно-историческия, балнео и СПА и винено-кулинарния туризъм с разработените тематични дестинации. Продължаваме да надграждаме тези инициативи, като предвиждаме създаването и на дестинации за религиозен туризъм. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на 37-ото издание Международното изложение „Ваканция и СПА Експо“ в София. Форумът се организира под патронажа на Министерството на туризма и се провежда в периода между 13 и 15 февруари в София.
Изложението е платформа, която дава възможност всички представители на сектора да се съберат на едно място, да обменят идеи и добри практики, с които да продължаваме да утвърждаваме България като предпочитана туристическа дестинация през цялата година, посочи министърът. Тя благодари на организаторите, че и тази година чрез форума си дават среща всички, които заедно работят за устойчивото развитие на сектора.
2019 г. не беше лека, но въпреки предизвикателствата успяхме да постигнем ръст от 0,4% на чуждестранните туристически посещения, които надвишават 9,3 млн. през 2019 година, заяви министър Ангелкова. Тя допълни, че тези резултати са и стимул за още по-усилена работа, да създаваме иновативни предложения, за да привличаме още повече пътувания в страната.
Нощувките в местата за настаняване с 10 и повече легла у нас през 2019 г. са повече от 27 млн. и нарастват с близо 2%. Над 5,9 на сто е ръстът на българите, които са пренощували в местата за настаняване в цялата страна. Данните са доказателство, че инициативите за насърчаването на вътрешния туризъм, които Министерството на туризма реализира дават резултат и все повече сънародници избират България за почивка и пътувания, коментира тя.
Преди две седмици стартирахме механизма за насърчаваме на организирания туризъм чрез маркетингови кампании на целеви пазари, посочи министърът и благодари на премиера Бойко Борисов и кабинета за подкрепата, без която това нямаше да се случи.
Относно развитието на балнео и СПА туризма министърът припомни, че през миналата година стана възможно в България да идват здравноосигурени германски граждани по линия та техните здравни каси за рехабилитация и лечение. Тя акцентира, че това е сериозен пробив, станал факт в партньорство с Германо- българската индустриална търговска камара и БУБСПА.
Тази година отново фокус в нашата работа ще бъде дигитализацията, заяви министър Ангелкова. Потребителите на мобилни телефони достигат 5,19 млрд., като нарастват с 2,4 на сто спрямо година по-рано, сочат световни анализи, публикувани през януари. Активните потребители на социалните медии са около 3,8 млрд. Изключително важно е да следваме тази световна тенденция и затова предвиждаме съвместно с бизнеса да организираме различни турове на блогъри, влогъри и инфлуенсъри, така че отново да покажем прекрасните места на България, които могат да бъдат посетени, информира министърът.
Пред медии министърът открои отново важността на приетите от Народното събрание промени в Закона за туризма. Те са свързани основно с определяне статута на националните курорти, за да можем да намерим баланса и да предложим най-добрите нормативни уредби. Статутът като цяло дава възможност да се регулират всички дейности на територията на националните курорти, като маркетинга и рекламата, инфраструктурата и всички капиталови разходи.
Тази година в Международното изложение „Ваканция и СПА Експо“ се представят над 360 участника от 20 държави – национални туристически организации, туристически фирми, общини, курортни комплекси, хотелиери, авиокомпании, софтуерни компании, съпътстваща туризма индустрия, медии. За първи път във „Ваканция и СПА Експо“ се включат 40 нови изложители и представители на сектора от Босна и Херцеговина, Кения и Франция. В тазгодишното изложение впечатлени прави представянето на българските общини.
На националния щанд на Министерството на туризма присъстват 22 съизложителя- общини, туристически сдружения, музеи и туристически организации.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE