Мицотакис: Гръцката туристическа индустрия ще излезе по-силна от пандемията
Мицотакис: Гръцката туристическа индустрия ще излезе по-силна от пандемията

Атина. Гръцката туристическа конфедерация (SETE) представи Национален план за действие на гръцкия туризъм на премиера на южната ни съседка Кириакос Мицотакис. Това стана по време на видеоконференция, в която участваха представители на туристическата индустрия и министъра на туризма Василис Кикилиас.

Василис Кикилиас

„Гръцката туристическа индустрия ще излезе по-силна от пандемията“, заяви премиерът на южната ни съседка Кириакос Мицотакис. Той благодари на всички, които са работили по „Националния план за действие на туризма“, който той описва като „структуриран и цялостно проектиран“. Премиерът изрази увереността си, че Гърция и нейната туристическа индустрия ще „излязат победители от пандемичната криза“.

Министърът на туризма се срещна с изпълнителния директор на „СОФ Кънект“

„Страната в момента е в много добра форма по отношение на международния си имидж“, каза той, добавяйки, че Гърция има значителни предимства, що се отнася до най-новите тенденции в туризма и пътуванията, които включват промяна към уелнес, преживявания, култура, връзка и съжителство с природата.

„Сега е моментът за прилагане на дългосрочен стратегически план, който ще може да подчертае всички тези много важни сравнителни предимства“, каза той. Гръцкият туристически план за стартиране на сътрудничество SETE представи окончателната версия на „Гръцкия туризъм 2030 | План за действие” – проучване, проведено съвместно от Deloitte – Remaco от името на INSETE, изследователския клон на SETE.

Министърът на туризма иска да подобри имиджа на България с нова маркетингова и рекламна стратегия

Проучването предоставя данни, целящи да помогнат на политиците да изготвят национална туристическа стратегия и да изпълнят действия, които ще доведат до удължаване на туристическия сезон, подобряване на дела на туристическата дейност и търсенето в цялата страна и увеличаване на средната продължителност на престоя и туристическите разходи в страната през следващите години, посочват от gtp.gr. Той също така изследва начини за по-нататъшно развитие на гръцките туристически предложения и продукти по отношение на дестинация и клъстери в цялата страна.

„SETE представи на премиера Националния план за действие на гръцкия туризъм, изпълняващ ролята и отговорността си на социален партньор. Това е началото на обществена консултация за туризма в новата ера “, каза президентът на SETE Янис Рецос в профила си в Twitter.

Рецос описа плана за действие като „пътна карта за навлизане на туризма в новата ера. Това изследване отговаря на нуждите на времето и отчита специфичните характеристики на туристическия сектор, който е динамичен и се адаптира към развитието”.

Шефът на SETE добави, че целта е Националният план за действие да даде тласък на обществените консултации както на централно, така и на регионално ниво, „защото успешното прилагане на всяка стратегия изисква партньори“.

Участниците в телеконференцията, включително министърът на туризма Василис Кикилиас, признаха устойчивостта на сектора през 2021 г. и факта, че той успя да надхвърли всички прогнози и предизвикателства. Гърция постигна целта си за 2021 г., като възстанови приблизително 50% от приходите от туризъм преди пандемията и надхвърли първоначалните очаквания. Банката на Гърция прогнозира, че гръцката икономика може да расте с 5 процента тази година, ако туристическият сектор продължи да се представя добре.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE