Slide
Slide

Букурещ. В Букурещ от 10 до 13 ноември се провежда Международното туристическо изложение “The Romanian Tourism Fair“ (TTR). Това е едно от най-значимите събития в сферата на туризма в северната ни съседка, а на информационния щанд на Министерството на туризма съизложителите са дванадасет – „Албена Тур“ ЕАД, „Ню Сън Травел“ ООД, Община Варна, „Клуб Магелан“ ООД, „Бийч Ризорт“ ЕООД, „TA Солвекс“ ЕООД, „Ренесанс“ ЕООД, Община Силистра, Галакси Инвестмънт груп, „Царевград Търнов“ ЕООД, „Би Ес Ей“ ООД и „Теди Кам“ ЕООД. Много туристически компании и представители на български дестинации също са в румънската столица като посетители, за да организират на място своите срещи с местните си партньори.

Първият ден премина при сериозен интерес към България. В туристическия форум се представят и страни като Япония, Малдиви, Обединени Арабски Емирства, Палестина, Турция и др. Домакините също разкриват своите интересни и нови възможности, свързани с туризма. На атрактивните щандове може да се открият рекламни материали на румънски език, сувенири, подаръци, музикални изпълнения и кулинарни изкушения.

“Ние за четвърти път участваме в туристически форуми в Румъния. Две поредни години имаше мероприятия на Министерството на туризма, после бяхме на изложение на Европейските замъци в Хюнедоара. Бавно, но сигурно стъпваме на румънския пазар и целта ни е да привлечем повече гости от северната ни съседка. Има специфични особености специално с румънските туристи, защото от година на година трафикът на туристи от Румъния към България се увеличава, но това в 90% от случаите са индивидуални туристи“, заяви управителят на замъка „Влюбен във вятъра“ Янко Кръстев.

ВИП салонът на Летище София обслужи близо 25 хиляди пътници т.г.

Нашата цел на това изложение е да привлечем организираните туристи, които до момента са нищожен процент при нас. При тази ситуация за нас се задейства автоматично правилото, което ни носи успех през последните години, а именно: „Понеже бъдещето е непредвидимо – нищо не ти пречи да си го създадеш“. Като няма групи и организирани туристи – трябва да се сложи началото на това. Започнахме съвместна работа с ANAT – румънската национална асоциация на туристическите агенции, която обединява над 5 000 местни агенции и приехме програма с обща рекламна политика. Всичко иска време, усилия и труд, но съм напълно уверен, че това е правилният път. Ние има какво да научим от румънските колеги“, добави Кръстев.

Замъкът в Равадиново се представя с нови рекламни материали на румънски език, с QR код посетителите гласуват и подкрепят номинацията на българската туристическа забележителност за Азиатските туристически награди

Той посочи и няколко изключително показателни примери. „В Букурещ има разкрито представителство на Китай с над 150 служители, които работят само с организирани туристи, румънските банки дават преференциални условия за картови плащания на китайскитe туристи, мобилните оператори поддържат най-разпространената в Китай социална мрежа WeChat, авиокомпаниите дават преференциални цени и много други, бързо се издават визите…. Къде сме ние? Не е трудно да се досети човек, след като всичко това се прави и в Турция и Гърция, а лидери в това са Сърбия, където даже се достигна дотам, че в полицията работят и китайски полицаи, за да може да се реагира адекватно на засиления туристически интерес към Балканите”, каза още Янко Кръстев.

Сподели публикацията