Снимка Стоп кадър Bulgaria ON AIR
Slide
Slide

София. „Основните проблеми са високите цени на тока и недостигът на работна ръка. Има разпределяне на 30 млн. лв. към представители на туристическия бизнес. Удължава се помощта с още 30 млн. плюс допълнително 6 млн. за туроператорите. Всички средства се разпределят равномерно като процент от оборота, който са регистрирали в годината преди коронакризата“, заяви министърът на туризма Христо Проданов в „България сутрин“.

Той добави, че са успели да договорят с Българската банка за развитие кредитна линия в рамките на 60 млн. лв., която е при добри условия, за да може затруднените в туристическия бранш да се възползват от кредитите.

Започнали са преговори с туроператорите по създаването на гаранционен фонд. Той ще има за цел да гарантира, че ако се случи нещо с български туристи или туроператори зад граница, те няма да стоят по летищата и ще се приберат нормално у нас.

Най-важният приоритет е обединение на бранша, защото в момента имаме доста организации. Най-правилното е да взимаме заедно решенията. Много важни са електронните визи, за да имаме лесен достъп до България“, подчерта министър Проданов пред Bulgaria ON AIR.

На въпрос дали ще бъде продължена мярката „35 евро на седалка“, той отговори:

Да, предприели сме необходимите мерки. Законопроектът вече е в Народното събрание. Надявам се до края на януари тази мярка да бъде гласувана и държавата и туроператорите да изпълнят своите ангажименти.

Министърът на туризма посочи, че в момента действа мярката „60/40“, но тя започва да става неприложима. Беше променено изискването за по-висок оборот, но в същото време не беше взета предвид инфлацията. Печалбите се оказват по-ниски, особено на фона на скъпия ток, разясни Проданов.

За него е безспорно, че ниският процент ваксинирани у нас влияе много негативно на визитката на страната ни. Каквато и реклама да направим, четейки тази статистика, хората се притесняват и ни приемат като несигурна дестинация, изтъкна Проданов.

Има идея да се създадат работни групи между България и Северна Македония по различни политики, така че да се търси сближаване и взаимна изгода от общи туристически продукти.

„Зимният сезон върви доста добре като резервации и нощувки. Оправдават се очакванията. Опасявам се, че с въвеждането на мерки този темп може малко да спадне“, отбеляза още министърът на туризма.

„В България имаме море, планини, хубави ски курорти, на второ място сме по минерални извори, на трето място сме по културно-исторически забележителности, имаме много винарни и вкусна храна. Това трябва да го покажем пред света. Важна е дигиталната реклама, трябва да насочим там основния ресурс. Христо Стоичков е най-известният българин пред света, трябва да използваме потенциала на хора като него“, категоричен е Проданов.

Според него най-спешното нещо е да стартира рекламната ни кампания за летния сезон и да се поизчисти визитката на България с повече ваксинирани хора.

Сподели публикацията