София, снимка Руслан Йорданов

София. Ценова война се наблюдава при градските бизнес хотели в София, особено в най-високата категория. В резултат се стига до следния парадокс: 5-звездни хотели предлагат по-ниски цени от 4-звездни. Това сподели Мартина Божанска, директор „Маркетинг и продажба“ в „Метрополитън хотел София“, в предаването на Bloomberg TV Bulgaria „ИмоТиТе“ с водещ Христо Николов.

Мартина Божанска

Божанска е използвала независим софтуер на международна компания за следене на цените на нощувките. Извадката показва, че на 22 декември м.г. клиент е можел да наеме за 56 евро стая в 5-звезден хотел, част от световна верига, в бизнес зоната на София. В същия ден в същия район на града два 4-звездни хотела са предлагали стаи съответно по 63 евро и по 65 евро.

Друг пример: в началото на януари т.г. стая в 5-звезден хотел в центъра на София е струвала 62 евро, а 4-звездният му конкурент със същата локация е бил на цена 71 евро. При сравнението е взета предвид най-ниската категория стаи в наблюдаваните обекти.

„4-зведните хотели в София остават обезоръжени, те нямат полезни ходове, защото са свалили цените в резултат на пандемията, а и по принцип няма как да предложат повече услуги от 5-звездните.“

„Един бизнес хотел има фиксирани разходи. Нещо повече – при положение, че заетостта е паднала драстично спрямо времето отпреди пандемията и туристическите обекти са лишени от възможност за допълнителни приходи, това увеличава себестойността на нощувката“, обясни Божанска.

„Заетостта в софийските хотели е намаляла със 70-75% в резултат на пандемията, ограничителните мерки и намалението на пътуванията в световен мащаб. А средните цени са с 20-30% по-ниски, което се отразява негативно и на основния показател RevPAR – приход от стая.“

„От март 2020 г. предимно българи се настаняват по софийските хотели. Големи пазари като Германия и Великобритания бяха изместени от Румъния, Северна Македония и др. съседни страни“, обясни Мартина Божанска.

Курортът „Св. св. Константин и Елена“ става с все по-модерна визия

Креативност – това е другата ключова дума за хотелската индустрия през 2020 г. За да се преборят със спада на заетостта и приходите, хотели започнаха да отдават стаи за офиси.

„Може да се наемете хотелска стая за личен ресторант, където да бъдете обслужени с гурме-меню. И дори стая и със собствен спа-център – със сауна и джакузи.“

Разгледай списанието на bgtourism.bg

Най-важните новини от туризма в България тук

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – доказан, актуален, авторитетен и независим източник на информация!